myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag 10 december

Publicerad 2014-12-10 07:17:28 i Allmänt,

Ja även i år så fick jag skippa Nobelfesten......men vad är väl en bal i riddarhuset? Hade i och för sig ingen lång klänning,, men min morgonrock är rätt lång och med rätta smyckena till så skulle det ha funkat.
Igår var det intensivt, då vi bara var två och varor och folk drällde in i konstant ström. Till middag blev det grillkorv på Statoil och i afton...gröt?
Idag skall jag till revisorn och sedan till banken och sedan till doktorn för att förnya recept och sedan till jobbet. Stänger idag och har sedan lovat bort mig till barnvakt till kl 22. Tänkte göra lite pappersjobb under tiden då den lilla sover. En fullspäckad dag och det. Innebär att Ica inte får ngt besök och dammsugaren får nog stå ifred......då maken oxå jobbar över. Det är snart momslämnardax och jag måste ringa supporten för mitt program om ngt jag inte fattar. De är oerhört duktiga att förklara för en jubelidiot som mig....problemet är att jag fattar för stunden.....och sen glömmer jag bort. När det gäller sånt är min hjärna som ett såphalt golv...tjoff och det är borta.
Sorterar bort det som oviktigt antagligen...tills nästa gång.
Har gjort i ordning  fyra st polkagriskransar till förskolepersonalen. Tycker det är trevligt att få visa att vi uppskattar deras arbete med våra små arvingar.

Nu skall de få lite cellofan och sådant så kommer de nog att bli riktigt fina. Kul med cellofan papper tycker jag, man kan slå in skitiga strumpor och ändå få det att se fint ut. 
Om ni visste så kul det kan vara att skriva på ipaden....får hela tiden ordförslag och det kan bli hur tokigt som helst. Haha ordet tokigt blev just...torg??
Lillan ramlade igår på förskolan och fick en ståtlig bula i pannan. Tur hon är ett tåligt barn, för hon hade inte varit ledsen så länge och inga tecken på hjärnskakning heller.
Apropå hjärnskakning så läste jag ngt knasigt i tidningen. Det har framkommit att CIA har ägnat sig åt tortyr på sina fångar för att få fram information. De säger nu att den som läckt detta bör straffas för hot mot nationens säkerhet och säger i princip: Att tortyr är väl inget märkvärdigt .....det har ingen dött av utan snarare stärker. Åh detta underbara skidlandslaget ...ja ni ser ordförslaget? Skulle skriva skitland hahahhaa
Det blåser en hel del idag och kisse ville inte gå ut och går nu och muttrar på kissars vis och blänger på mig??? Jamen som om jag kan fixa väder och vind.....
Nu skall jag gå och klä på mig ngt annat än trasiga leggings och den utochinvända tröja som jag har på mig just nu. Skulle skjutsa maken och slängde på mig ngt som låg på en stol. Ha en bra dag och glöm inte lussebullen till kaffet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela