myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag 17december

Publicerad 2014-12-17 07:01:37 i Allmänt,

Jajamensan här har flitens lampa lyst en liten stund. Jag har röjt efter min framfart. I detta fallet var det pappersklipp och diskbänk som behövde tas bort och diskas och rensas. Igår så gjorde jag klart "tändsticksaskarna" och lite godis . Nu närmast står det dusch på mitt morgonschema. Sen lite plock och stök innan jobbet, idag är tanken att jag skall ta lite håltimme och handla åt modern och efter jobbet ikväll köra ut och lämna det. Städningen hos henne får jag skjuta på ngt dygn till ;(
Men nu får ni se vad jag gjorde klart igår.

Marsipangodis med daim och rosa choklad. Maken godkände dem trots att det var marsipan, antagligen för det var daim i som han gillar.


Sen dessa kakor som ser ut som stora tändstickor....coola tycker jag. Gillar ju saker som normalt har en storlek och som man förminskar eller förstorar.
Men apropå normalt och inte normalt. En del konst begriper jag mig inte på och fattar inte vitsen. Såg i tidningen om två bröder nånstans i världen som ställer ut på ett museum här ii Umeå. Det är alltså halmstackar på varandra tills de lutar hit och dit.....
Förhoppningsvis så är det två fattiga bondbröder som upptäckts av ngn förståsigpåare och som nu tjänar stålar på sina gröder. Hade nog varit billigare om man farit ut till ngn lokal bonde och hämtat lite höstackar och trätt på pinnar.....och samtidigt gynnat lokalt.
Ja vad vet jag,,,,min lilla hjärna kan inte greppa runt så svåra grejer.
Gummistövlar av god kvalité. Skall oxå införskaffas till fadern...jag hoppas och tror att Granngården har braiga stövlar. Men när i hela friden skall jag hinna dit? Hmmmn  på lördag kanske....då har jag kanske möjlighet att pipa in dit och få en sak till fixad???? Det blir nog kanonbra, skall till Willys oxå och köpa nötter till mammas fåglar...de gillar hasselnötter de små liven och de är lite billigare där

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela