myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag och en massa på J

Publicerad 2014-12-11 07:46:34 i Allmänt,

Jobb, julhandel, julbord, julfrid!!!, jävligt stökigt hemma, jättetrött, jamande katt, julmusik och jäkligt tacksam...
Ja allt detta känner jag är aktuellt just nu. Men jag har hälsa och kärlek och det är värt allt annat som kan vara stressigt och jobbigt i perioder. Är hyfsat bra på att komma ihåg det, när man känner sig lite missmodig. I afton skall vi fara på julbord och det skall nog bli gott och trevligt.
Kisse har jamat hela morgonen av frustration ....han vill gå ut men det är ju blött och det missnöjet låter han mig nu höra. Norska skogskatter är väldigt "pratiga" när jag öppnar dörren så tittar han ut och riktigt jämrar sig. Är faktiskt lite irriterad på honom just nu......
Upptäckte även ett litet minne från kissungetiden med Sigge och Morris......

Ser ni hålen? Jajamensan klohål  efter lite klättrande i gardinerna. Åh vad jag saknar de små illbattingarnas framfart. De har det bra där de bor och det uppväger all saknad.
Nu skall jag iväg till jobbet och sprida lite köpglädje. Förresten man brukar säga: de långa vinternätterna....pyttsan jag tycker de är korta jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela