myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

En bra dag....

Publicerad 2014-02-26 07:13:27 i Allmänt,

Känns bra dagen efter en pappersdag. Nu blev det ju inte hela dagen och i sanningens namn så är jag bäst på morgonen. Men jag gjorde mer än vad som jag trodde och använde mig utav strykbrädan ! Jajamensan vilken bra grej att använda. Jag ställde upp den och sorterade papper och la sen pärmar där och pärmade för varje papper. Genialiskt om du frågar mig. Varför har jag inte tänkt på det tidigare. Det kändes så effektivt och smart hahaha...
 
Pratade med mellansonen igår oxå och han vickade på fritids. Han har anmält sig som vikarie i Uppsala kommun och kan hoppa in som lärarvikarie och liknande vid behov. Kul erfarenhet, men osäkerhetskänsla om när ,var och vad måste vara jobbig. Men så är det i vikarievärlden och för en del så funkar det bra. Själv skulle jag fort bli nojig.
Att inte "äga" sin tid det känner jag till. Men jag vet då åtminstone var jag skall vara och göra.
Har inte haft ngn större erfarenhet av vikariejobb så jag vet inte riktigt hur det är. Men för mig så låter det som magkatarr framkallande hahaha
 
För övrigt så känner jag att det är dags snart för lite ljusare gardiner i vardagsrummet och fönstertvätt är på G. Såg det igår när solen lyste på köksfönstren. Jag trivs ju inte när det blir för smutsigt och stökigt om jag skall sitta ner och jobba. Det är som om jag ser det mer om man sitter still och det låter väl i och försig logiskt.
Men jag vet ju att den här känslan drabbar de flesta på våren när solen börjar lysa upp våra hem och man ser de mörka partierna i sitt hem.
Från det ena till det andra, såg ni Talang på tv:n härom kvällen? Det gjorde vi och det är inte ngt vi sett tidigare. Det var mer än en slump och att ingen av oss orkade byta kanal. Hursomhelst så vet jag inte om jag tycket om sådana program, men det var en kille med som hette Jon Henrik och var både adopterad och same och ja han hade blivit mobbad både för det ena och det andra. Men han jojkade en väldigt fin sång och jag blev berörd av hans röst. Skulle vara intressant att höra en sång på annat språk och höra om den låter lika bra då. Hursomhelst så var han väldigt duktig och jag tycker han var en stor behållning.
Nu skall denna kvinna gå och borsta tänderna och bege sig ut i den stora världen, eller om jag plockar ner det en bit? så skall jag gå till busshållplatsen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela