myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Grattis på namnsdagen- Sandra

Publicerad 2014-02-17 06:48:21 i Allmänt,

Ja jag heter Sandra som mellannamn. Efter vad jag vet så fanns det en filmstjärna som hette Sandra Dee som pappa tyckte var tjusig och då fick naturligtvis jag det som namn. Kan dock inte påminna mig om att jag sett denna i ngn gammal film hahaha så hennes konstnärliga insatser kanske inte var så höga.
 
Ja det har varit en intensiv helg, med mkt inslag. På fredagkväll kom Milou och sov över. I det stora hela gick det bra, det var ju första gången utan mor eller far. Hon vaknade mitt i natten och var ledsen och vägrade lägga sig ner. Till slut hittade vi ett sätt som var ok att sova på och det var på mig. Jag fick då agera kudde och säng, jag tackar min lyckliga stjärna att jag kan sova i de mest konstiga positioner. På morgonen kom Liam och han har surrat konstant. Han har en fantasi som är fantastisk och jisses vad vi har pratat. Tror faktiskt att han har behövt att komma ifrån storebror som gärna vill rätta och korrigera alla hans historier.
Vi var på Utopia och åt lunch. jag har ju aldrig varit där då jag sällan har möjlighet att springa på stan. Jättegod mat, men först tyckte jag att det var dyrt men vi var så mätta så vi orkade ingen middag. Så då blev det ju ganska billigt.....
Igår så var det dock läskigt två gånger. Först så sa de på radion att det var en bilolycka norr om övik och där var ju dottern och svärsonen och vi visste ju att de skulle hem. Ojoj så orolig jag var. Jag begravde dem i tankarna och planerade för ett liv med småbarn igen. Maken sa men varför ringer du inte? Därför jag var så orolig.....han ringde och naturligtvis inget svar.......men till slut fick vi tag i svärsonen och allt var bra. Så typiskt mig att planera så jag är beredd på det värsta.....
Sen så ringer den andra dottern och meddelar att de sitter på akuten med lillan. Hon hade ramlat nerför en stentrapp.....men som tur är så var det endast några blåmärken. Småbarn är ju så lätta och mjuka och spänner sig inte, vilket gör att de klarar sådana fall bättre än vuxna. En väldigt innehållsrik helg har det varit, Ändå har jag hunnit pyssla lite oxå. Har målat en stol och klätt om dynor. Nu skall den bara lackas i högglans så är den klar. Blev jättefin och kommer att fungera elegant och bra som klädstol bredvid sängen. Har lagt två golv och laserat dem i vitt och det andra i grått i mitt nya dockhus. Maken har sågat dörrar och dönster. Jag har ju varit på jakt efter ett nät till skåpdörrar i miniformat. Hittade i lördags på biltema ett perpekt ett.....en sil. Ser precis ut som hönsnät i miniformat. Kommer att bli fint. Tog lite kort men kunde inte öppna bloggen på lilla ipaden, men jag skall försöka igen. Nu blir det en kopp java till och sen till arbetet. Ha en bra dag och en fin inledning på en ny vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela