myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Heja fredag, friskt humör.....

Publicerad 2014-02-21 07:17:39 i Allmänt,

Vaknade och kunde konstatera att jag sovit gott och att sömn är himla skönt. Fåglarna sjöng lite försiktigt när tidningen hämtades från lådan och det liksom pirrar i kroppen av välbehag att höra de små liven. Idag så skall jag hjälpa dottern att städa ur gamla lägenheten. Som tur är så behövs den inte tokskuras utan städas ur som vanligt. Det var ju en stor lägenhet de hade så vi får nog gno.
Efter det så skall jag på jobbet och göra det man gör på jobbet så att säga. En kollega är borta en vecka, men det är tur att vi inte har högsäsong, så vi klarar oss säkert bara bra.
 
Vet inte hur ni är men jag är en riktig grubblare och tänkare. Jag vänder och vrider på allt så det trasslar ibland(rätt ofta) ihop sig till en stor trasselboll. Inget löser sig och det känns ibland helt omöjligt att få upp det, bara en massa trådar och knutar och trams....jag blir tystlåten och trött och det händer att jag bara vill fly....Säger inte så mkt om det för omgivningen, då jag har ngn form av skam av att inte klara av allt själv. Helt idiotiskt och skulle ngn annan säga det åt mig så skulle jag säga åt den personen att det hjälper om man talar om det. Men som sagt har fortfarande efter så många år problem med att jag inte är ngn superkvinna, som kan klara allt.
Nåja det mesta löser sig precis som en riktig trasselboll. Man hittar en ände och vips så har man fått ut hela härvan och oftast kan man klippa bort de värsta knutarna.
Men när man är i värsta trasslet så är det svårt att hitta den där tråden som är avgörande. Sen så är det inga stora livsavgörande grejer heller utan ofta de banalaste grejer som man kan tänka sig. Men jag inser att jag behöver tid till att fundera och allt tar längre tid för mig. Jag kan svischa än hit och än dit och göra massor av praktiska saker. Men det är det andra mer teoretiska och "viktiga" sakerna som trasslar.
Om ni visste hur terapeutiskt det är att skriva av sig lite här. Har en god vän som berättat att hon skrivit i en bok i många år om det vardagliga och ibland om det mer tyngre i livet. Tror att det är bättre än vad man kan tro.
 
Men nu till ngt trevligare, talade med modern igår och hon har sluppit syrgasen!!! från att ha måsta haft den 20 timmar/dygnet så klarar hon sig med "nattmaskinen". Tror den kallas C-pap, den trycker in syre, när hon får andningsstillestånd under sömnen. Vilket är vanligt under snarkning och snarka det har hon alltid varit en baddare på. Jag är mer av en periodsnarkare....är det mkt och stressigt då kan det hända att jag snarkar, men oftast är jag rätt tystlåten nattetid.
Har provat på hennes maskin och jag fattar inte hur man kan sova med den på sig. Den måste täcka ordentligt och öppnar man munnen så toktrycks det in luft. Har ni ngn gång stuckit ut huvudet om ni kört bil fort. Så kändes det man får nästan en kallsup med luft.......oops nu ringde telefonen.....ändrade planer. Det blir ingen städning idag.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela