myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag och allt är finemang

Publicerad 2014-02-25 07:24:47 i Allmänt,

Hittade ett gammalt inlägg, som stängdes ner för sladden for ur??? Där hade jag skrivit om tyget och stolsitsar.....det blev inte så...
Jag sydde ihop hela faderullan och det blev så bra och jag var inte arg trots trassel. Har inte en susning om vad det skall bli eller vad jag ska ha det till?. Men jag klarade det och det blev faktiskt fint.
Gårdagens alla uppdrag klarades av...nästan....Vi skulle städa ur lägenheten och vi klarade utan pannlampor. Men det var på håret. När jag kom hem så hade middagstiden förflutit och jag gjorde en macka istället. Satte mig ner och skulle fixa det sista på lönerna. Men....hur jag än ställde in programmet så funkade det inte, Den drar fel skatt...så jag fick lägga ner det och ringa supporten idag. Skall till banken och fixa engagemangsbesked på bolagen och lämna in pengar. Fixa växel och springa in på skattekontoret. Fixa ut resterande löner, rapportera dagskassor. Lägga in fakturor och ..och...jobba några timmar i butiken först. Fullspäckad dag, men det är så skön känsla när man vet att det är gjort för några dagar.
Jag klarade mig utan skador idag och det är jag glad för. Satt och läste VK och kisse sprang framför mig hela tiden för att få bli gosad med. Plötsligt så kliver han ut i tomma luften, då en del av tidningen var utanför bordet. Han fick panik och började liksom klättra i luften. Han har rejäla klor den grabben och han rev tidningen i molekyler och allt jag tänkte var att jisses om han fått tag i mig. Då hade jag sett ut som en riven ren, med ben och armar i trasor hahahah. Ni skulle ha sett hans ögon, han blev så rädd lilla kissegubben. Nu är han helt slut...han behöver inte mkt spänning för att bli helt utslagen. Han liigger på mina ben just nu och väntar på mannen i huset, skulle jag tro.
 
Han har blivit helt galen i min andra hälft. Han följer efter honom och sitter och ser på honom nästan beundrande. Sover mellan oss och inatt så väckte han mig för han låg och kurrade högt. Han mår verkligen bra och verkar trivas med livet.
Läste förresten i VK inan kisse pulveriserade den ngt så dumt att jag blir arg. VK är perfekt om man vill vakna till liv och få igång blodomloppet. Hittar alltid ngt odiotiskt att bli upprörd på hahaha
Idag stod det att de skulle höja brevportot från 5 till sju kronor och vikten till 50 gr, för att förenkla för kunderna???? Känner ni förenklingen? Jag gör det inte utan blir bara förbaskad på det uttalandet, Säg som det är istället för jösse namn. Det behövs mer pengar för det går inte ihop, ge tusan i att säga att det blir enklare för mig.....Mitt portokonto höjs rejält, då jag skickar en hel del fakturor för jobbets räkning. Inte blir det enklare för mig...Idioter...mummel mummel grrr....
Nu ska jag klä på mig och borsta gaddarna och kasta mig ut i morgonrusningen. Eller rusning är det ju inte en massa stillastående i bilkö,,,,,,,
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela