myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag och jag blir så arg...

Publicerad 2014-02-13 06:58:54 i Allmänt,

Ja jag är arg, bitter och nästan lite äcklad åt förljugenheten. Men vad nu då? tänker ni? Jo i dagens VK står det om väntetiden för Dyslexiutredning som i detta fall varit i två år. De säger på enheten att de är underbemannad och att de jobbar på för fullt. Högsta chefen säger att sparbetinget på 2 miljoner har ju inget att göra med det utan att de barn som behöver hjälp skall få det omedelbart!!!! och att det är enhetens ansvar...
Jag slungas tillbaka till mitt gamla jobb och hur man fick "ljuga" och slingra sig inför folk. Man fick en budget och den skulle följas. Nedskärningar på allt men ändå krav på att allt skulle skötas som förr, fast ännu bättre och med fler sysslor och krav. Det går inte till slut, kan jag meddela....Men min roll som chef är att leda och fördela arbetet. Så sa oxå mina högre chefer när arga och besvikna brukare ringde till dem. Det var mitt "fel" om det inte fungerade. Inte berodde det på de högre kraven eller minskad personaltäthet, nej absolut inte, det var chefen som ledde och fördelade. Men har du en bulle och det kommer tjugo kaffegäster så spelar det ingen roll hur du än leder och fördelar kan jag säga.
Mitt råd är till alla som inte får hjälp, Ge er inte, hoppa,stampa och skrik så ni blir skitjobbiga att ha kvar i kön. Då kan ni hamna på första plats. Ni kommer då att gå före i kön, kliva över de som väntat längre än er. Men ni kommer att göra det till slut, för ni bryr er om era kära.
Det är detta som gör att jag blev moderat och vill ha privata alternativ. Har jag möjlighet att gå till en privat klinik och hjälpa mitt barn, gamla förälder eller att operera mitt knä 3-5 år tidigare än i kö, så gör jag det. I grunden är det fördjävligt på ren svenska och det är beklämmande att det skall behövas. Det kommer att drabba många människor som har det dåligt ställt och det är inget som jag skulle göra för att jag anser att jag är bättre än ngn annan, utan för att det går och att kan jag hjälpa mitt barn så gör jag det.
 
För övrigt så är allt bra hahaah. Igår så var jag som snabbast förbi My och lillan med några krokar men de passade inte.....men jag hann ju träffa lilltjoppan en stund.
Till helgen skall vi vara barnvakt, på fredag lillan och på lördag Liam. Skall bli kul att få surra med honom, han är så kul och full med historier om än det ena, än om det andra. Vet ej än vad vi skall hitta på. Men ngt kul skall det väl bli. Nu skall jag bege mig iväg till jobbet...
PS är inte arg längre, det är fantastiskt hur skönt det kan vara att få skriva av sig.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela