myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon på Er och jag hoppas att era motorvärmare varit på...

Publicerad 2014-01-20 07:38:11 i Allmänt,

Jag är så glad över att maken var och ställde in motorvärmaren igår så det inte var så svinigt kallt i morse. Jag vill inte ha kallt nå mer...Tycker inte om kallt, men är tacksam över att det inte blåser, fy bubblan vilken kombo det är.
Tv:n var på hela dagen igår och maken njöt av all sport.År ganska fridfullt att ha i bakgrunden när man gör annat. Det är märkligt för mig som är ointresserad, vilket engagemang reportrarna har. Men roligaste reportern var en som var på skoterSM. Han var kul och hans frågor var lite roliga. Det var oxå dans SM och jag kunde konstatera att de kunde ju ha haft lite snyggare kläder.....många hade linnen och tights och såg mer ut som en slappardag med tvättstuga, än en tv sänd danstävling, Mycket dåligt och vad som retade mig ännu mer var hur de utsmyckat hallen. Med typ skrynkliga lakan? hade varit bättre om de struntat i det. Såg så epigt ut.
Vi frostade av frysen och slängde och sorterade. Måste erkänna att där fanns några pommes frites som gick ut 2011...Vi äter sånt väldigt sällan kan jag konstatera.
Nu är det fint oxh fräscht och jag kunde konstatera att där fanns 3 påsar hallon och 4 små pkt dill !!!! Har köpt nya allteftersom behov uppstått. Blir nog fisk,ägg och dillsås ngn dag till veckan. Kylen iddes vi inte ta men det är inte så skitigt där.
Jag höll mest på med papper och skotta bort lite högar. Idag skall jag pärma och fixa och trixa. Börja med moms för januari och lite annat tjoller. Men först en sväng till butiken och ta emot varor. Det är lite motigt att missa om det kommer nya produkter och inte få se dem på en gång hahahaa men jag får väl kolla imorgon.
Direkt efter det far jag ut till mamma och hjälper henne med ditten och datten.
Längtar bort någonstans....skulle lätt kunna åka iväg på en roadtripp nu med kära maken. Inte så att jag är less på mitt liv, för det är jag inte nuförtiden det var en ungdomskänsla. Nä det är det faktum att jag kan inte slappa och vila hemma. Måste fara bort för att vila och det är konstig känsla. Trivs ju hemma och så ,men huvudet jobbar alltid med ngt.
Är jag någonannanstans så "insuper" jag andra intryck, så då tänker jag inte alls på jobb. jag vet att jag gnäller ofta över detta men det är en stor sak för mig och denna sida är min dagbok och där vill jag skriva av mig. Känns oftast bättre då. Skulle behövt en mentor....för tips och trixs. Men samtidigt som det är som det är så skulle jag sakna mitt stressiga liv om det försvann. jamen hur knäppt låter inte det?  Nä nu kan jag inte sitta här och uggla jag måste fånga dagen för den är på väg ut genom dörren....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela