myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Nu blommar löken..

Publicerad 2014-01-25 09:26:17 i Allmänt,

Undertecknad var uppe till halv två??? och sov till 8.10 ? det är inte ofta. Känns som om jag fick ut maximalt av fredagskvällen. Vi var ju bjuden på middag hos dottern med familj, så mysigt och trevligt. Vi fick lax och sparris och jordärtskockspure. Har ätit det för länge sedan men glömt bort hur länge sedan. Det är jättegott, även om färg och utssende inte är lockande. Pojkarna var superhjältar och var så fina i sina dräkter.
Viggo var blek om nosen, men på glatt humör. Liam sitt vanliga goa jag. Hoppas att inte hans blekhet var ett tecken på sjukdom i antågande.
Men...jag säger bara men,,,ni skulle ha sett efterrätten? Den var värdig ett eget inlägg. Så vacker och fin och god...
 
Det var en tårta i två våningar, vit med rosa rosor. Rosorna var mer än fantastiska.....Stora och små med fina små tunna rosblad. Fyllningen var bla med citronmousse, skulle jag tro?
Ett riktigt konstverk....och utan att skryta så krävs det passion och handlag för att skapa en sådan tårta.
 
När vi kom hem strax efter nio så började jag pyssla och sen så såg jag lite på Netflix,,,ja på min dator. Men den fick stå på golvet lutandes mot soffan. Jag låg på magen i soffan med huvudet ut över kanten tittandes på nyinspelning av Forsytesagan. Funkande väldigt bra, men sent blev det...
Idag så blir det jobb och mathandling, pyssel och matlagning och pyssel och eventuellt lite testning av produkter från butiken. Skall göra oxrullader till middag och har stora förhoppningar om att det blir smaskigt. Antar att det blir lite räkningar fixade oxå, både egna och butikens.
Nu sitter kisse och stirrar på mig...han vill dricka vatten. Jag var orolig ett tag att han fått diabetes eller ngt lilnade då han skulle ha vatten hela tiden. Men nu inser jag att han dricker så lite varje gång och att det är en rackarns procedur innan. Reser vi oss upp så tokspringer han till toan...man ställer in vattenmängden, han gosar med handtaget så att det stängs av , ny inställning av strilet,sen ska han gå fram och tillbaka åtminstone två gånger medan man stryker och gosar med honom sen dricker han. Då går vi ju därifrån....och han oxå. Man måste vara med honom medans han dricker.....drygt? ja....men han njuter av att vi sitter bredvid som fån och umgås medan han dricker vatten.....knaskisse.
Nu måster jag gå och fixa vatten åt honom så kan jag borsta tänderna under tiden....
Här en liten bild av hur det kan se ut....Men våran kisse är fyra gånger så stor och fluffig...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela