myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Söndag och 2014 ???

Publicerad 2014-01-05 09:07:45 i Allmänt,

Nu är det den första söndagen året 2014!!!helt ofattbart vad tiden går fort. Jag känner det som om jag steg in i en bubbla i slutet av november och har kommit ur den nu. Allvarligt så har jag missat hela december hihihihi
Nåja jag kan då meddela att det Granströmska hemmet nu är städat och att flitens lampa lyste länge igår. Idag så blir det lite jobb och sen iväg och börja inventera, men bara i ngn timme. Men det känns som om vi börjar idag så kanske vi inte behöver vara hela natten hahhaaha
Måste berätta om min dator, tror allvarligt den ligger risigt till :( och jag har sparat alla de dokument som känns viktiga.) Den har börjat ge ifrån sig ett väldigt underligt ljud. Tänk er att ni vänder på en burk med skruv och spik i .....så låter den? Nu har den bara varit igång en stund och än är den tyst....men jag skulle tro att den inte mår bra. Tycker väldigt mkt om min dator och kommer att sörja den :( Den är gammal och skruttig och vi känner varann så bra. Den går bara att använda med sladd då batteriet är sönder och inte går att laga längre. Kontakter och annat är glappt, men det är vi två på ngt vis. När det oundvikliga händer, så kommer jag att sno makens dator och han får köpa en ny. Den här gången kommer jag att rekommendera en apple, bara för att se om det är så himla mkt bättre, som alla appleanvändare påstår.
Kanske kan makens dator och jag bli lika goda vänner hahaha. Men det kommer nog att gå finfint för hjärnan kommer att hjälpa mig. Fatta hur läraktig en hjärna är? såg ett program om det. Den ställer in sig och jobbar med de begränsningar och hinder den utsätts för. När det gäller tex synen så ställer den in sig och kompenserar, så när du väl inser att du börjar se dåligt så är det oftast sämre än man tror. Därför kan det bli bökigt med nya glasögon och man kan tycka först att man ser ännu sämre med dem på. Ett exempel på hur hjärnan "tänker " bort grejer för att förenkla. Blunda med ett öga och du kan se din näsa....även om du blundar med det andra... Men med bägge öppna så ser du den inte....Då har hjärnan helt enkelt tänkt bort den åt dig, för näsan skulle antagligen bli ett störande inslag. Ja där ser ni vad jag lär mig på alla mina konstiga tv program hahahaha
Nu skall jag börja pärma lite och skriva handlingslista. Jag kan inte fatta. Tycker att vi har handlat som idioter under december, åtminstone om man tittar på matkontot, men ingen föda finns hemma. Slut pasta,ris osv sådana basvaror och inte finns det särkilt mycket mat i frysen heller. Sen så är jag ju inte så förstjust i fryst mat om det inte är sådan fryst föda som köps fryst, typ ärtor och frites och sånt.
Har aldrig och kommer aldrig att gilla tinat kött. Gillar inte fryst bröd heller,eller kakor och bullar går bra....
Inser just nu att hjärnan har ställt in sig lite fel.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela