myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag och dagarna flyger fram

Publicerad 2014-01-16 07:12:48 i Allmänt,

Harrejisses så fort dagarna går. Men för en del så är det nog så att de räknar minuter. Igår var det in en kund som skulle göra en minnesbok till en vän som förlorat sin fem dgar gamla son. Han hade "somnat" in på pappans bröst och de misstänkte spädbarnsdöd. Hur hemskt skall inte det vara? Tänkte på det flera gånger under kvällen och sände varma tankar till alla som ngn gång kännt denna smärta.
Jag stannade hemma igår medans maken for och var barnvakt. Hann inte måla klart det som jag hade tänkt och inte heller fick jag gjort allt som jag planerat. Nåja det får bli en annan dag.....'
 
Vi skulle behöva fara och handla idag, för allt ekar romt och igår så blev det youghurt till middag ???? Kall mat när man fryser , så man kan höra ett litet rassel inifrån skelettet. Det är inte att rekomendera och jag skulle hellre valt en kopp te, Tog istället en varm dusch och då menar jag varm... så skönt och det höll i sig resten av kvällen, tillsammans med min gamla skruttdator som blir skitvarm på benen,
På jobbet kunde vi dock känna att det kom lite värme. tydligen var det snö i ett filter som gjorde att det var svinakallt ? Lät konstigt, men vad vet jag......
 
Det är väldigt lugnt på jobbet just nu och jag försöker betrakta det som ngt positivt för att vi då hinner göra annat. Skylta om och packa bort rean osv. Det är precis som hemma, det är kul att ta fram julsakerna och det är så mysigt. Men när julen är slut så vill jag bara plocka bort och fylla upp med annat.
Vi har då mkt att pyssla på med så sysslolös är vi inte. Har även börjat nere i källaren att fixa i bokföringslådorna. Sånt som skall kastas och packas och märkas. Trist? ja men det finns en hel del lagar runt det där som man måste följa. Så om jag inte vill leva bakom galler så måste jag oxå göra en hel del skittråkiga grejer. Antagligen vigs söndagen åt det där jobbet, för på lördag skall vi äntligen uppvakta svärsonen som fyllde år för 14 dgr sedan.
Sen ska jag banne mig oxå hinna med att inte göra ngt som är jobbrelaterat. Åh jag suger på det.....
Men jag skall ta ledigt en dag tänkte jag och fixa bort lite. Vilken dag det blir har jag ingen aning om för det brukar oftast skita sig om jag planerar hahahaha
Men humöret är bra och vi är pigga och glada, de nära och kära mår bra så i det stora hela så har jag ett fantastiskt liv. Precis som bilden härunder brukar jag känna när vi kommer till stugan.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela