myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Wednesday----onsdag

Publicerad 2014-01-15 07:26:27 i Allmänt,

Tycker det är svårt ord att säga, speciellt när jag börjat säga det som det står----vednesdej.....då blir det lite svårare att uttala det rätt sen. Att börja säga ord knasigt är kul, men kräver eftertanke när det skall sägas ordentligt. Tillbringare är för mig en brilltingare, princip blir prinsipip. En arbetskamrat "gav" mig ett fantastisk ordvändare...obs varning att börja säga det för tills slut vet man inte vad det heter egentligen,,,,omkullputtad......blir ompullkuttad. Prova säga det så upptäcker ni hur naturligt och bättre det låter.
 
Igår var jag barnvakt åt lillan och jisses så stor och vad hon hunnit utvecklas sen sist. Nytt sen sist är att när hon fått ngt på fingrarna så slickar hon bort det...och när man "skäller" på henne börjar läppen darra. Så gulligt men då kan jag ju inte skälla på henne. Hon är medveten om vad som är ok och inte. Skulle introducera henne för storkisse och att man måste vara försiktig. Han kom fram och luktade på henne och vi klappade och jag sa att hon var duktig och snäll med kisse. Tänkte att det här går ju jättebra....kisse vänder sig om och börjar äta, då slår hon till han snabbt och springer iväg hahahaha tur att han har så mkt päls. Han blev inte rädd såg mest förvånad ut.
Saknar våra småkissar......de skulle älska Millan och följa med henne överallt.
 
Jag åt en semla igår och det var så smaskigt, i ärlighetens namn så är det årets andra. Semlor är så gott men dyra....Förr åt jag alltid dem med lite varm mjölk, ,men nuförtiden så blir det bara rakt upp och ned.
 
Ikväll ska vi ta hand om prinsarna, men jag velar mellan förstånd och själviskhet. Jag behöver verkligen jobba men ett litet mys med pojkarna känns ju betydligt mysigare. Vi får väl se men det lutar åt att jag är förnuftig. Nu blir det att skynda sig lite och ut i kallet......mot sherwoodskogen
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela