myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Dagen före morgondagen

Publicerad 2014-06-05 07:32:55 i Allmänt,

Ja idag så stänger vi tidigare, för att orka fira nationaldagen imorgon. Imorgon har jag tänkt jobba med papper och få bort en del jobb inför helgen. Om vädret blir bra så hoppas jag att det blir en sväng på kosläpp oxå. Maken tycker det känns underligt att fara på sådana festligheter......Han är ju uppvuxen med kossor och hade aldrig trott att han skulle fara och se på kossor och tycka att det är festligt och kul. Men jag som är lite halvrädd för kossor, tycker det är jättespännande. Men jag är ju född asfaltsunge.
Igår så var vi och fixade blomjorden som sen maken körde ut till mor i holmsund. Vi handlade på min favvobutik. ica kvantum. Tycker den är väldigt enkel och trevlig och mycket välsorterad. Sen hämtade vi Milou i Döbelns park där hennes mor hade träning och vidare hem. Igår så var hon inte på ngt soligt humör utan hade mesta tiden lite skrynkliga ögonbryn. Vi var ute på gården och gick runt och hon kunde för sitt liv inte förstå varför hon inte bara kunde gå in till grannarna i villan mittimot och delta i deras studsmattelek. De såg ju ut att ha det så roligt,,,,,blev lite protester när jag bar hem henne. Tur nog så kom Dan hem och då kunde hon leka med bollen med honom. Nu försöker hon sparka på den och missar ibland och vips så sitter hon på ändalyktan...hahhaah ser så roligt ut.
Var som sagt och handlade lite gott nu när gossarna skall komma. De gillar nudlar.....japp och köttbullar. Så det fick komma med i varukorgen och även två portionsförpackningar chokladpudding och en påse lördagsgodis till dem var. Ser ut som om det skulle bli samma väder här i Umeå som i Örträsk fast lite varmare i örträsk så skulle tro att vi far dit. Får höra med maken i eftermiddag vad han tycker.
Idag så har jag mycket på min to dolista. bibblan för återlämning av böcker, lämna igen en tröja på Kappahl, måste på riksbyggen för att reda ut lite grejs i föreningen, ringa till Mattias försäkringsbolag, apoteket, och till doktorn och sen ska jag jobba oxå.
Jag skall till doktorn för att kolla blodtryck och sådant...är så yrslig och huvudsvag som min mormor brukade säga. Jag är ju lågtryckare och då kan man bli lite känslig. Men det är inget som brukar bekomma mig, men nu händer det utan att jag rör mig ,att det liksom svänger runt....
Men jag höll ju helt på att glömma eller förtränga......jag har nu hittat ett ålderstecken som jag absolut inte gillar...Jag är ju inte så brydd över vare sig rynkor, åderbråck och apelsinhudoch allt var det heter...men detta är inget jag gillar.....kommer nog antagligen vänja mig...om sisådär 10 år...men fy vad fult. Vad , vad vad är det då? undrar säkert ni...jo jag har fått en skrynklig kalkonhals. Jisses så hemskt. Lägger in en bild såkan ni försöka tänka er hur det ser ut och förfasas. Vill egentligen låtsas som ingenting och bära sjalar livet ut. Men har lovat mig själv att ta emot det som livet ger hahahaa och nu tycker livet att det är dags att jag får prova kroppsskam centrerad på halsen haahhaah Tänk er den där skrynklet hängande på en liten påse under hakan....ser för djä...gt ut.......Men antingen är det bara att härda ut och vara tacksam över att hälsan finns i övrigt och att jag är älskad ändå och att det är en oviktig skitsak.....eller använda silvertejp och tejpa från nacken och liksom dra ihop det??? fasen oxå...nu hade ett helskägg varit toppen....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela