myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Glad midsommar

Publicerad 2014-06-20 09:06:46 i Allmänt,

När jag vaknade så sken solen och jag blev väldigt förvånad och lite hoppfull ett tag....men nu är ordningen återställd och det är mulet igen hahaha
Idag så åker vi iväg till goda vänner och firar midsommar och det kommer bli både roligt och trevligt mest av allt trivsamt. Jag brukar slå ihop trevligt och trivsamt och säga trevsamt för jag tycker det beskriver saker bättre.
Skall bli härligt att se havet igen....jag gillar verkligen vatten och speciellt hav. Jag är väl inte speciellt förtjust i att befinna mig på det, men åsynen av stort vatten är så känslosamt. Det kan vara lugnt och det kan vara stora vågor och det kan ta väldigt många olika skepnader. Varje skepnad ger mig en sådan känsla så det känns i hela kroppen.
Svårt att förklara men stora vatten är så livgivande på ngt vis. Precis som stora träd...Nu slår det mig att jag kanske skulle trivas på en öde ö ??!!!.....och inte alls vilja därifrån, föruttsatt att det fanns toa hahhahah
Idag så firar vi oxå bröllopsdag, underbart att vi två fann varann och att vi älskar varann så mycket att tårna krullar ihop sig. På ett sätt känns det som om det varit vi för alltid och på ett annat som om vi varit tillsammans i fem år eller något sånt...
Jag tror på ödet och jag tror på karma och jag tror att det stod skrivet att vi skulle hitta varandra. Jag gillar spådomar och tarot och allt sådant,mest för att det är lite spännande och lite småfånigt. Var hos en spådam för ngt år sedan som pratade om återfödelse och hur människan lever i olika liv innan hon uppnår den tid då hon inte "behöver" återfödas.....lite knasigt låter det hahaa  Men i alla fall så sa hon att jag var klar nu ??? jag hade levt klart och funnit mitt inre och min kvinnlighet. Nu när jag skriver detta såblir det ännu mer förvirrande och ngt som jag aldrig tänkt på förr. Hon sa att jag funnit min inre kvinna och att jag levt i olika skepnader mest män???? men även som nunna i norra italien. Ja men nu när jag tänker efter vad menade hon med det? var jag kvinna i en mans skepnad då?? en medeltida transvestit eller????? Är våra själar män eller kvinnor och i olika könskroppar...hmmm skumt...nja tror jag lägger ner det där älldeles för flummigt.
Idag så skall vi istället fira fruksamheten.....för det är ju en fallossymbol som vi dansar och skuttar runt....jamen hallå så knasigt egentligen. Men en anledning till fest  och glädje och då spelar det ingen roll alls för min del i alla fall. Jag kan dansa runt en myrstack och fira mångfalden, blir det lite god mat och dryck så kan jag fira allt möjligt.
Men just nu så skall jag njuta av att höra min mans snarkningar och sitta här med kisse och bara ha det bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela