myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Onsdag 4 juni

Publicerad 2014-06-04 07:23:22 i Allmänt,

Helt tokigt att vi skriver juni....nu är sommaren här i alla fall den första sommarmånaden. Igår så for jag till jobbet utan jacka??? wow den känslan gillar jag. Efter jobbet så for jag hem och fixade och trixade med lite styrelsepapper. Det har varit minst sagt rörigt i arkivet och att hitta information har inte varit det lättaste. Men nu tills nästa år kommer det gå som en dans. Tro det eller ej men jag gillar att sortera.....tycker det är skoj att få kasta och pärma och se hur det växer fram ordning.
Tog även ett fotbad och ägnade mig åt pälsvård !! ja dvs jag rakade benen. Mina fossingar kräver dock ett eller två bad till för att bli av med alla sprickor och hårda kanter hahahha
Hittade även banksosan och fick betalt de räkningar som skulle ha varit betalt sen tidigare...skämskudde. Men förhoppningsvis så blir det ingen skämsavgift.
Måste fixa blomjord åt mor och köra ut det oxå till H-sund. Pappa fyllde år i måndags och han skulle haft ett besök och jag har inte ens hittat på ngn present. Han är hopplös,,,inte lönt att köpa ngn skjorta eller dylikt då han säkert har flera oupackade sen tidigare. Han använder tills det sitter fast i....ja ingenting. Skulle inte bli förvånad om han tog till silvertejpen.
Måste en sväng till bibblan och till apoteket.
Ja det är ju en del att stå i, men så är det ju för oss alla. Till helgen skall vi vara barnvakt åt småprinsarna och det kommer att bli trevligt. Förhoppningsvis så far vi till stugan, åtminstonen över natten. Men det beror på väder och vind. Inte roligt om det blir kallt och blåsigt. Mysigt skall det bli i alla fall.
Nu är det bara 14 dgr kvar tills äldsta sonen landar i Oslo och han är hemma på nordlig mark igen. Lite luffande i södra sverige sen kommer han hem ...yippie
Vilken upplevelse han har fått varit med om...alla trevliga människor han mött och allt fint han sett. Just det är jag lite avundsjuk på. Men det är lite för mycket camping för mig. Jag är ju ingen campare om det inte är bekvämt hahahaa
Har även insett att jag är nyfiken eller vadman nu kan säga för ord. Men det är påett sätt jag ogillar så jag jobbar just nu med mig själv. Bara att det skall behövas,,tycker jag är skämmigt och högst ovärdigt. Har en del bekanta på facebook som mest bara gnäller...över än det än det ena än det andra. Retar mig ngt kopiöst detta gnölande.....men varför trycker jag inte bort dessa människor????? vad är mitt problem? gillar jag att tycka att det är irriterande? mår jag bättre av att känna att jag skulle vara "en bättre människa" det är ju betydligt värre än att gnöla och gnälla eller hur? hmmmm måste verkligen ta mig själv i örat och skaka till lite och plocka ner mig från den där piedestalen......men först en kopp kaffe.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela