myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Satte kaffet i halsen i morse..

Publicerad 2014-06-24 06:57:39 i Allmänt,

Jag bara stirrade på framsidan på Vk och fick läsa om två gånger.....hann t om tänka att det var ett aprilskämt. Vilket hade passat in om man tänker på temperaturen utomhus, för mer april än juni är det ju. Vad ända in i pipsvängen har det tagit åt idioterna i byråkratilådan ( läs stadshuset). Vi har inte pengar till att betala detta kulturhuvudstadsår än och Umeå är en av de mest skitigaste städerna jag varit i. Man har inte råd med soptunnor eller bajstunnor eller att ge barnen på skolan mjölk. Men nu ska det sökas miljöhuvudstadsår 2016 !!!!!!!! det finns inga finanser till det. utan det skall man söka när man fått det ???? Idioter, knasbollar och har det helt brunnit, hjulet snurrar men hamstern är död.....
Vem får finasiera det kalaset då? Fritidsverksamheten? äldrevården? eller varför inte lägga ner hela kommunen. Vi läste om projektgruppen som  ledde ansökningen...va! sa maken...har vi redan en projektgrupp...kostar det redan pengar? hur många är de och hur länge har de "jobbat" med det? Har inte en susning men ni kan ju tro att det redan kostat en miljon.....om det stoppar.
Ja en sak är klar hela stadsledningen har champangesmak men ölbudget......
 
Igår efter jobbet så hann vi fara iväg och kika på bilar åt dottern med familj. De behöver ju en bra bil till ett bra pris. Vi hittade faktiskt 1-3 kandidater men fastnade till slut för en. Vi tyckte det var fiffilurigt att vi for först och kikade. Det är ju inte det lättaste att fara och kolla på
bilar med en glad och pigg 1 1/2 åring, speciellt när man saknar bil....
När vi kom hem igår så började jag med lönearbetet, men var allt för trött så jag får fixa resten i afton. Vi såg lite avsnitt av vår nya serie och sen så blev det snarklådan. Har sovit gott och i ärlighetens namn så hade jag kunnat sova lite mer...var inte så pigg som jag brukar vara.
Nu skall jag undersöka hur kallt det är ute....och vad jag skall ha på mig idag då? känns som tjocktröjeväder med långkalsonger......hmmm ingen piffig blommig klänning idag?? tror jag. Ha en bra dag allihopa <3

Kommentarer

Postat av: Marianne o kurre

Publicerad 2014-06-24 09:03:43

Finns fler som höll på att sätta kaffet i fel strupe!helt galet !!!!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela