myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag och pannkaka

Publicerad 2014-03-06 07:00:31 i Allmänt,

Nej vi skall inte äta pannkaka....det blir rester idag. Vi har fortfarande kvar middagsrester sen igår och det blir det även till lunch och sen till middag. Det är ganska tråkigt men det var gott och det överväger. Sen att ha maten klar är ju så skönt.
Igår så jobbade jag och sen hem och gjorde lite nytta innan pysslandet tog vid. Är på ett väldigt gott humör, det finns det nog olika orsaker till. Ett att jag kan ha kontakt med sonen på sin resa via FB. Det känns oerhört bra att kunna "live" prata lite med honom. Det är ca 7 timmar före oss, tidsmässigt. Igår så fick han böta 1200 kr för han släppte en fimp på gatan...jajamensan hårda bud i Hongkong. Jag fimpar ibland på gatan, men oftast ser jag efter en papperskorg. Jag tycker ju inte om skräp så jag brukar tänka på det.
En annan orsak är att det är fint på jobbet. Mycket varor och tjejerna har gjort ett bra jobb. Jag vet vad jag tycker om men de är duktiga på att få det fint.
Men den största orsaken är nog resan till sonen. Det ska bli så underbart att få fara hemifrån några dagar. Jag gillar verkligen mitt jobb, men i ärlighetens namn så känner jag mig lite "arbetsskygg" just nu. Vill hellre ut och resa eller vara hemma och bara pyssla.....orkar inte vänta till jag blir pensionär.....
Jag känner ett stort behov av att drälla runt, helt enkelt. När jag är i stugan så är jag superproffs på att drälla runt. Det är verkligen ombytta roller där motför hemma. Jag gör inte ett skvatt i stugan. Medan maken alltid har ngt på gång. Brukar skoja och säga att han vänder på alla stenar och fyller alla gropar han ser. Hemma är det tvärtom.
Nu måste jag ila iväg och klä på mig. är segstartad idag känner jag. Men på glatt humör..tralalalalala

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela