myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Goder morgon på er...

Publicerad 2014-05-26 07:32:57 i Allmänt,

Var nästan lite kämpigt att stiga upp i morse då vi var uppe sent och såg på valvakan. Känner mig faktiskt lite stolt och nöjd över min familj hahhaa. Inte minst mina barn som hade den goda smaken att uppvakta med vackra rosor och en stoooor cholkladask. Den ena sonen la till en twist som var till hans fördel i sin morsdagshälsning. han menande att mammor föder barn. men inte hans mamma... hon födde en legend....
Men det jag är så nöjd med är att ingen av oss verkade rösta på samma parti.....Många familjer eller par röstar på samma parti och barnen tenderar att rösta som sina föräldrar. Men inte vi hahahaah
Man kan skoja om det men jag vill gärna betrakta det som om vi är ett gäng individer som tänker olika och som fått göra det. Vi har alltid haft hyfsat högt i tak när det kommer det oliktänkande. För jag vill mena att med likrikting och att bara umgås med folk som tycker som en själv,så utvecklas man inte eller man och man jag utvecklas inte och lär mig saker.
Fast detta gäller inte allt.....jag skulle ha haft det betydligt svårare med om ngn av barnen skaffat tuppkam eller bara klätt sig i svart eller hasat runt i mjukbyxor och käkat maskrosor och petat navelludd.
 
Det låter kanske både elakt och fördomsfullt och det är möjligt att jag har en massa fördomar och föreställningar och bitvis är en jäkla snobb. Men jag har oxå ett varmt hjärta som klappar för en hel del saker och det i kombination med mina ibland rätt extrema åsikter borde bli rätt bra.
Kan konstatera att idag är det svinakalllt....jisses amalia vad fort vädret svänger. Idag så är det pappersdag och jag känner att jag hellre skulle vilja sitta här och babbla och skriva en massa nonsens. Men tyvärr så skulle inte det vara så himla bra. Har ett möte i eftermiddag, men annars hoppas jag att jag kan dra en massa streck över min lista på allt som måste fixas. men först av allt fylla skrivaren med papper och en kopp kaffe till.
Är redan inne på att kanske städa lite i garderoben istället  för att skriva ut kontolistan och göra avstämmning......efter 20 minuter????? Tycker nog att det borde räcka med den här lilla bloggpausen.
Kan just nu meddela att det råder fullt krig mellan två stycken små varelser på mina axlar, en med svans och horn och en med gloria och lite skimmer. Men de är inte de enda små varelserna i min värld...vi har spara och slösa, Fröken lättja och Tant duktig...ying och yang och Herr latmask och lilla damen speed.......
Märker ni hur jag drar ut på att sluta hahhhaaah. Nej nu stänger jag locket över fingrarna.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela