myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

I believe can fly, i believe i can touch the sky

Publicerad 2014-05-24 07:30:18 i Allmänt,

Ja det är en strof ur en låt som jag tycker mkt om. För övrigt är det den jag vill ska spelas på min framtida begravning. Har sagt åt mina nära och kära hur jag vill det skall vara: Ingen kista, ingen annons heller för den som inte vet att jag dött behöver inte heller bry sig. Jag vill brännas och gärna strös ut på ngn lämplig plats. Tycker det är helt vansinniga kostnader runt en begravning...de pengarna kan de efterlevande istället använda till att bjuda ut sig själv på en god middag och höja en skål för mig hahhha
De kan vara ganska säker på att jag nog kommer att spöka runt lite hahahah
Är på strålande humör då jag nu är klar med fakturorna och sitter och pillar ner dem i kuvert. Samt att tinnitusen börjar avta korta stunder och inte lika överväldigande. Så skönt :) :)
Igår så gjorde jag knäckig rabarber och det var gott,men jag antar att det blir ännu knäckigare med färska rabarber, då de är lite blöta när de frysts. Gjorde även lite cakepops...men jag får de aldrig så snygga och jämna som jag sett på bild hahaha
Pratade med Uppsalasonen enstund och de hade varit och tittat på lokalen som bröllopskalaset skall gå av stapeln. han sa att den var jättefin. mörkare än vad de trott, men mkt trä och jugend som han tycker om. Vi pratade lite om lägenhet oxå. Deras nuvarande är ju en studentlägenhet och en av de kallaste ställen man kan befinna sig på oavsett väderlek.....tips till GB...om frysen går sönder så vet jag var ni kan ställa glassen!!!!
Så de funderar väl på om att se sig omkring efter annat boende.
 
Den andre sonen har lämnat Bangkok och farit till Phuket och det känns bra. Inte lika mycket militärkupp i semesterorten......
Idag så blir det jobb och handling och införskaffande av morsdagspresent. Efter jobbet så ska vi ut i förrådet ????hahaha denna följetong. Om ni är less på att höra om det tänkdå på hur less vi är att aldrig ta tag i eländet hahaha Nåja till vårt försvar kan dock sägas att vi ofta blivit störda i planeringen.....
Nu är mitt maratonjobbande över i ngn vecka, sexdagarsveckor är inget som jag rekommenderar hahaha Inte så många veckor i alla fall. På måndag är jag hemma och jobbar.....har skitmycket att göra på den fronten. Men en heldag och jag har skottat bort skiten.
Just nu fokuserar jag på ledigheten nästa helg och Lukas....åh så mysigt med en illaluktande hund i sängen igen hahahaha. Men nu över till här och nu...måste kolla var i hela friden jag stoppat röstsedlarna??? Viktigt viktigt...röstarösta rösta. om ni inte vet på vad så blankrösta istället..Tycker inte det är en rättighet utan även en skyldighet. Så lyft rumpan ur solstolen i morgon och gå och rösta....detta var dagens tips....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela