myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

I sanningens namn

Publicerad 2014-05-17 07:59:06 i Allmänt,

Jag skulle nog gärna varit ledig idag....luften verkar riktigt varm och än så länge blåser det inte så mycket heller, bara ngn bris då och då. Jag skulle nog plantera och marinera och njuta av dagen....Marinera för att jag hittat ett så intressant recept på dubbelmarinerad fläskfile...lät så intressant....Perfekt som kall mat en sommardag...
Ja nu är det ju inte en sommardag heller men håll med om att det är ett bra skäl att vara ledig för ????
Nåja det skall nog gå bra, nu är det bara en sexdagars vecka kvar sen går vi in i pingstveckan och då skall jag vara ledig ngr extra dagar... yippie :)
Igår så kom jag iväg lite senare på jobbet så ngn städning blev det inte på morgonen. Idag blir det inte heller eftersom vi har städdag nu på morgonen på gården. Så det blir nog en liten sväng ner på jobbet imorgon för att åtminstone sopa ihop, så att det blir bara att torka på måndagsmorgon.
I torsdags glömde jag glasögonen hos My vilket resulterade i att jag hade ganska ont i huvudet och i nacken igår efter jobbet. Hade läsglasögonen men de på måste jag liksom kika över kanten och då får man som gamnacke.Så jag var så trött igår kväll att det var en kamp att hålla mig vaken för att få en fredagskväll med maken.
Nickade iväg lite då och då när maken zappade mellan kanalerna...jag hatar zappande men igår så var jag så trött att  jag inte ens orkade gnälla...
Nyss när jag var ut och rökte så prasslade det rätt rejält under altanen, först blev jag jätterädd. För med min fantasi så var det en jätteorm eller en godzilla....men det var bara en igelkott. Vi har fyra igelkottar häromkring som kommer fram oftast tidigt på morgonen eller kvällen. På kvällen är de snabba och kvicka så det märks att de är nattdjur. Kisse är inte speciellt imponerade av dem utan ser mest besvärad ut när de kommer.
Det sämsta med igelkottar är nog att de skiter ganska mycket, och svårt att få bort....så om ni har fuskgräs på altanen och igelkottar...tips....ingen bra kombo. Det blir fläckar som inte går bort så lätt. Den erfarenheten gjorde jag när vi bodde i Obbola. Där fanns det mycket igelkotter och jag hade fuskgräsmatta på altanen. Vi satte upp brädor som skydd men med tiden så lärde de sig att forcera och gå in och skita...antar att de såg altanen som sitt egna badrum ?? En del av dem var oxå ganska sura och agressiva.
Nåja nu önskar jag er en underbar dag ,för det skall jag ha. Nu skall jag ut på gården och styra upp jobb.....oheys jag gilllar att styra upp och chefa runt hahahaha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela