myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Pessimist eller realist???

Publicerad 2014-05-02 07:42:47 i Allmänt,

Tänk er en helt vanlig familj, där alla önskar och vill ha ngt. Sonen vill ha en skateboard ramp och dottern swimmingpool och den minste i familjen vill ha en ny cykel. Familjen är en helt vanlig en som tjänar som helt vanliga svenssons och hade gärna velat ge sina barn det de önskat om det inte vore så att de även skulle måsta betala hyra och mat och kläder och eventuellt spara lite till en semestern till sommaren. Helt plötsligt så kommer föräldrarna hem och säger att givetvis så skall barnen få det de önskar bara de säger att de ha väldens bästa föräldrar??? Hmmm har de struntat i hyran och tänker ställa bort bilen och gå hädanefter? eller har de tagit ett lån eller ärvt eller begått ett rån? Nej de uppger att de har hittat ett utrymme för det i sin familje budget genom att omfördela? Hmmm så pass mycket? genom att omfördela? Men hur kan det räcka till allt som de hade tidigare? så stora förändringar utan att det kommer att påverka en minskning av de tidigare behoven. Svaret blir att Jamen vi vill att barnen skall gilla oss och tycka att vi är de bästa föräldrarna ever...
Tror att resultatet blir att de kommer att säga åt barnen att bygglovet är försenat för den nya poolen och att cykel just nu är slutsåld och rampen kräver en speciell lösning och ritningarna drar ut på tiden men snart så????? För de vet att snart kommer det andra önskningar och behov hos barnen och löftena kommer att falla i glömska och man satsar på en trevlig dag på tivoli istället.
Känns detta igen??? Inte?? jamen det är ju precis vad politikerna står och säger åt oss.Helt plötsligt kan det ändras och allt kommer att bli rosa och fluffigt och helt underbart och de enda som kommer att straffas är de som redan har skaffat pool ,ramp och cyklar till barnen......dumma dom, som redan har det vi alla andra oxå villha...
 
Snälla ni oavsett parti och vad de säger så ta det med en nypa salt, själv så tar jag kilovis....
Om det hade gått att göra allt som de nu lovar och som nu skall ske bara vi röstar på just dom?? Varför har det inte gjorts tidigare??? Vem skall betala kalaset? är det de miljonärer som finns i landet och höginkomsttagare? Ja hade jag tillhört dom så hade jag flytt landet och då kommer det att finnas ändå mindre medel. Märker ni att jag är skeptiskt? hahah jajamensan det är jag och det är oavsett partifärg.
 
Nåja nu tar vi ngt lätt lite lättare ämne hahaha valborg var kall och våt och första maj var väldigt lugn härhemma. Jag jobbade med papper på förmiddagen och eftermiddagen rusade fram och varken det ena eller andra blev utfört. Hade planer på att göra en hel del, men av det bliev inte ett jota gjort. Ja vissa dagar blir allt upp och ner.
Idag blir det jobb och förhoppningsvis en mjukglass?? Ja jag hade lovat mig själv en och jag har längtat sedan förra fredagen. Nu skall jag hoppa i duschen och sen fara till jobbet och se vilka under vi kan utföra idag...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela