myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Sus och brus

Publicerad 2014-05-23 07:22:52 i Allmänt,

Det hjälpte inte med revaxör....det brusar fortfarande i örat. Men jag tycker nog att det har minskat eller så har jag börjat vänja mig. Det där höga pipet är dovare på ngt vis.
För övrigt så är jag mest orolig över sonen som befinner sig i Thailand med gerillakupp och utegångsförbud???? Antar att han kommer att resa vidare,,,eller rättare sagt jag hoppas det. Eller åtminstone lämnar Bangkok, för ngt turistställe där det kanske är lugnare.
Gårdagen blev lite förändrad...jag satt med fakturor när My ringde och barnvakten hade fått förhinder. Så då blev det miloumys istället. Vi provade skor och halsband och staplade böcker och gosade. När det var sovdags så blev det inget gråt utan tyst och lugnt. När jag lagt henne tidigare så har det varit en stunds missnöje innan sömnen tagit vid. Hon vaknade vid 22 och jag hörde hur hon låg och pratade för sig själv en stund innan hon somnade om.Dan kom och höll mig sällskap när Blacklist började och det var ju trevligt.
Idag så slutar jag tidigt och då skall jag hem och städa. Eller rättare sagt ut först en stund i det berömda uteförrådet. Kanske vi får ihop allt ikväll så maken kan fara på soptippen i helgen,skulle vara så himla skönt. Det är förhoppningsvis mest rörigt och osorterat och inte så mkt prylar som skall bort. Vi har dock flyttat så många gånger att vi inte drar runt så mycket. Ibland har det tagit emot att göra sig av medgrejer som man faktiskt tycker om, men var i hela friden skall jag ha det i vår lilla lägenhet. Jag sparar ju möbler inomhus och lite grejer i förrådet till den dagen vi byggt ut stugan.....men det kan ju ta 2-5 år hahhaha. Vi vill ju bygga ut men har ju sällan tid att vara där som livet ser ut just nu. Då reser jag hellre iväg för sparpengarna, men sen om 2 år då kanske vårt liv ser annorlunda ut...,...Då rackarns kanske jag bor där....nja kanske inte på heltid.
Nu tror jag att vi ser ljuset i tunneln när det gäller bokslutet......vågar man hoppas? Helgen är redan fylld av aktiviteter, jobb, jobb och morsdag och utefix. Måste ju olja in lite trä och maken skall bygga till ben till katthuset.
Jag skall försöka hinna packa bort vinterkläderna,,,,,,nu skulle jag velat haft lite lådor från ikea.....kanske blir bra i alla fall om Ikea kommer till stan hahaaha Jag tillhör väl minoriteten som tycker att de lika gärna kunde ha skrotat den iden. Men jag tillhör kanske en ny art: en återhållsam framåtsträvare? eller en framåtsträvande pessimist? Nja det beror nog på dagsformen. Just nu så är jag lätt optimistiskt.....tror att dagen komnmer att bli bra och att jag inte kommer att missa bussen.....men då innebär det nu....tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela