myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag och det är kallt, men inte lika kallt som igår.

Publicerad 2014-05-27 07:16:02 i Allmänt,

Godmorgon på er, själv är jag trött och inte alls laddad för en ny dag. Hade svårt att komma isäng och klockan blev närmare tolv innan jag somnade. Det är sent enligt mig som brukar gå och lägga mig tidigt. Men anledningen var något som jag kallar för övertrött....Vet inte om det ens om det stämmer att man kan bli det???? Jobbade hemifrån igår största delen av dagen. Hann mycket men är inte klar, men bokslutet är inlämnat....  yippie...sen buss ner till jobbet för ett möte. Middagen hade jag fixat på söndagen för att jag hade ju planer.....men som vanligt...hahaha
Nu var det så att det var jag själv som inte hade kommit ihåg....Nåja planerna var att jag skulle sortera lådor i inneförrådet. Jag har ju lite pyssel och dockskåpsgrejer och småmöbler och allt är i princip blandat. Så nu var planen att sortera snören och lim och papper, möbler, pärlor och annat i avsedda lådor. Märka dem och kunna hitta på en gång det man behöver. Innan skulle vi fylla bilen med alltsom skulle till återvinningen. Jag bad snällt om att slippa följa med...- Du får inte följa med...sa maken. Anledningen är att jag hittar ju alltid så fina saker på skroten, saker som jag tar med mig hem hahahaah. Hade ändå inte rymts i bilen för den var tokfylld.
Nåja jag hittade min gamlaklänning som jag köpte i stockholm för ca 27 år sedan...en gulvit spetsdröm som var så jäkla dyr att jag tror att jag aldrig köpt en dyrare....Minns att butiken var så tjusig, man bjöds på kaffe och kaka och allt slogs in i silkespapper och kartonger,så elegant det var. Modellen är så fin på mig tycker jag men problemet är att den är så fin så den är brudlik.....dvs en sådan klänning som är så fin att man kan ha den på bröllop men är så brudlik att den inte går att ha på bröllop??? hänger ni med?
Ja så den hängs undan till...ja tills vi förnyar våra löften??? ;Maken har sagt ngt om när han fyller sjuttio ahhaahhah
Ja jag skulle då stanna hemma och sortera och hade dragit fram allt och fyllt hela köket med lådor och grejer,,,,när det ringde på dörren,,,,,Jag hade glömt att vi hade ett styrelsemöte.....ett möte som drog ut på tiden och det blev sent och då jag väl kom hem var maken på väg i säng och jag var för speedad och kunde inte alls lägga mig då....Jag behöver lugn och ro i minst en timme innan jag är så pass avslappnad att jag kan fundera på att gå och lägga mig. Annars ligger jag och vrider och vänder i timtal och funderar och tänker på vad som sagts och vad och vem som skulle göra vad.
Inser att jag har en hel del egenheter som jag delar med ganska många. På morgonen vill jag vara lite själv och fundera lite över dagen, är ju inte morgontrött men vill vara ensam innan ngn annan stiger upp. Knäppt men oftast inga problem då jag är morgonpiggast av hela familjen. På kvällen vill jag ta det lite lugnt innan sänggång, tycker inte om att vara sist i säng utan ser oftast till att jag ligger när maken borstar tänderna...så han får släcka hahaah Annars uppstår en fånig känsla av att bli lämnad själv och ensam ....hahaha jag vet hur fånigt det låter, men eftersom maken kan somna precis som man släcker lampan så ligger ju jag och vrider och vänder och tar tid innan jag somnar,,,, och då blir jag ju ensam i mörkret hahaha  Därför går jag i säng först så jag har vridit och vänt mig klart tills han kommer i säng.
Nu skall denna sängvridare stiga upp och leta fram lite telefonnummer och sådant jag behöver för att göra lite av dagens måsten. Sen blir det jobbet och handling och sen....tada ....så provar jag igen med förrådet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela