myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag 15 maj

Publicerad 2014-05-15 07:17:50 i Allmänt,

Dagen börjar med sol, men vi får se om det fortsätter i den farten. Tycker att de senaste dagarna har fort morgonens vackra väder förvandlats till kallt och mulet.
Igår var vi och passade småprinsarna medan föräldrarna var på skolmöte. Det kändes i hela kroppen att de faktiskt hade längtat efter oss. Viggo ville vara så nära och jag fick verkligen kramas och få rå om mitt hjärtas prins. Liam han skuttade och hoppade runt och visade oss alla möjliga trix och olika hopp han kunde. Han är så underbart sorglös denna unge och kan leka med ett tallbarr och en trasig kork och hitta på många lekar med det lilla.
När det var nattdags så läste vi varsin bok för de små och jag och Viggo läste om Bamse. Jag låg kvar hos honom och höll nästan på att somna själv. Men vet ni vad den lille sa: Kan jag få ligga mellan dina armar? Åh mitt hjärta bara bultar så vackert sagt. Tror att det ligger på min lista på det vackraste jag hört.....
 
Idag så blir det jobb och sen ngt som jag längtat efter....skall på Blomstergården. Tycker så mkt om att se alla blommor och doften av blommor, jord och den där lilla doften av fuktig källare som det kan vara i växthus. Jag skall köpa blommor både till oss själva och till föreningens blomlådor. Så himlarns trevligt.
 
Igår så var vi dessutom lite gladare än vanligt. Vi skall låna Lukas över en långhelg och fara upp till stugan. Jag har ju jobbat mycket de senaste veckorna och ser nu framemot pingst och långledigt tack vare arbetskamrater som ställer upp och byter. Så roligt att få träffa Lukas, nu hoppas vi att han tycker detsamma. Vi har bestämt att om han inte blir glad och följer oss av egen fri vilja får han stanna hemma hos sin nya matte. Vill ju att det skall kännas bra för honom oxå. Så nu håller vi tummarna.....
Börjar känna mig lite sliten igen....så har bestämt att på söndag skall jag inte göra ett skvatt som är jobbrelaterat. Måste helga vilodagen hahha
ha
Ikväll så skall vi passa Millan, det blir trevligt att träffa henne. det var ett tag sedan vi nattade henne så ikväll får vi en dos barnbarn till.
Nu skall jag diska bort lite från gårdagens middag och börja ta tag i morgonproceduren. Idag åker jag kommunalt och det är ganska skönt att åka buss och bli hämtad. Åh så roligt att köpa blommor....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela