myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag och varannan dags väder

Publicerad 2014-05-22 07:25:39 i Allmänt,

Verkar vara fint ena dagen och lite kallare andra dagen, nåja det funkar för mig. Får vi bara sol och värme ngn gång så gammkroppen tinar lite då och då så är det ok. På jobbet var det ganska trist då vi inte hade ngt vettigt att företa oss. Lite folk och mest glassköpare hahahaha
Blir det samma öde idag så skall jag nog gå ner på kontoret och röja lite. Har så mkt grunks som kan kastas bort i  papersåtervinnngen typ gamla företagskataloger!!! enda problemet med det är att det är tyst där nere, men får kanske fixa dit en radio.
Pratade med äldsta sonen igår och han befinner sig i Thailand nu med militärkupp och allt ??? Det är lugnt sa han...det är ju 2 kilometer bort och det enda som märks är smatter från vapen. Kära värld säger jag vilken lycka att jag bor i ett land som är förskonad från militärkupper och lakansnissar.
Jag/vi hade planer igår hahahaa men som vanligt så blir det aldrig så,men igår pga trevliga anledningar. Vi hade planerat att gå ut i förrådet och sortera ut lite av det som skulle kastas. efter det var det kundfakturor för mig i planeringen. Men då ringde en av sönerna och skulle komma förbi och se om vi hade ngt bygg mtrl till honom ,som hade ett litet projekt på gång. När vi står och vinkar av honom kommer nästa son som ville surra lite och bolla ideer. När han for så iddes vi inte gå till ngt förråd utan då öppnade jag datorn och hade börjat med första fakturan, när det plingade på dörren. Då kom svägerskan på besök och det blev lite trevligt surr och fika istället. När hon for så var det i princip läge för John Blund att komma, så vi kunde konstatera att det var lika bra att gå och lägga sig.
 
Idag ska jag gå och köpa revaxör....hörde att tinnitus kunde bero på vaxpropp??? har aldrig haft ngn sådan. Men kan det få bort detta ljud ständigt och jämt så kan jag gärna köpa litervis. Det går bra så länge det är ljud som överröstar öronljudet. Men när det inte gör det så blir man nästan lite illamående.
Jag vill inte ens tänka på om det skulle bli så här för alltid? Tror själv att det är stressrelaterat. Du måste gå till doktorn tjatar maken. Men vad löns det för...han eller hon skulle säga :gå hemoch vila ngr dagar...jo tjena....på vilken planet skulle det funka.
Men det kanske blir bättre under långhelgen nästa vecka??? för då äntligen blir det ledig helg och stugan. men just för tillfället så skall jag pallra mig iväg till toan för fix av det yttre. Sen blir det jobbet och en
förhoppning om en bra dag med horder av kunder hahahaha
Googlade förhoppning och denna bild kom fram?????
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela