myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon på er alla...

Publicerad 2014-11-12 07:20:58 i Allmänt,

Igår blev det senare än vanligt för mig då jag hade en del att göra. Tur att maken var på bio, för jag hinner mer när han inte är hemma och hindrar mig i mitt arbete med sin uppenbarelse hahahahaha
Jag skall ju ha kurs ikväll för 18 st pedagoger och jag behövde kort, askar osv för att ha ngt exempel som de kan jobba med. Måste ju göra nya varje år då det blir nya papper och det blir alltid besvikelse om de ser att man använt ett papper som inte finns längre. Tog även fram den bokföring som skall med till revisorn idag.....bara 5 pärmar!!! denna gång.
Vi kom inte i säng förrän vid halv elva och jag somnade som en stock. Vaknade och insåg att det var tidigt då makens klocka inte ringt ännu. Kände mig inte helt utvilad.....men tänkte att det är bättre att jag går upp tidigare så behöver jag inte stressa med packningen...
När jag var på väg upp tittade jag på klockan.....23.44 !!!! Nja kanske inte daxs att gå upp, och det var skönt att gå och lägga sig igen.
Nu har jag packat den stora resväskan och ändå blir det tre stora påsar att kånka iväg med i kväll. Men först skall jag iväg klockan 8 till redovisningskonsulten och efter det till jobbet till 4. Hämta maken och antagligen en korv på statoil och sen järnet till Istidsgatan.....har helt glömt vad i hela friden området därborta heter???? Tomtebo??? tror jag.
Nåja jag vet adressen haahaah. Kursen slutar klockan åtta och sen skall allt packas ihop, Brukar ta lite tid med allt utspritt....
Har även lagt ut kurstillfälle på butiken, det brukar vara roligt men det dummaste är att de flesta är sugen att gå dessa kurser den tiden på året som vi har det som mest hektiskt. Men i år så jobbar jag ju inte lika hårt som tidigare år så det kommer nog att gå finfint. Under december har vi öppet till kl 19 så då blir det ganska långa och många dagar, men det är ju samtidigt otroligt stimulerande med mycket kunder och rush i butiken.
Hahahaha hände just ngt roligt...att se men stackars kisse hahaha. Han satt ute på ett litet bord på altanen och jag kunde se att han ville in. När jag öppnade dörren så tog han ett språng och ner på altanen som är av trä och ruggigt halkig nu......han halkade och for runt som Bambi på hal is. Sårad Kissevärdighet.....
Nu måste jag gå och klä på mig och ge mig iväg...jisses vad klockan springer iväg fort, när man sitter framför datorn...Ha en skön dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela