myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lööööördag och ledig

Publicerad 2014-11-22 11:44:34 i Allmänt,

Tjoho tjohej vilket partyanimal jag var igår. När vi kom hem från jobb och middag på Max så for vi förbi och hämtade granen som skulle halveras??? Men den var så mycket mindre än vi trodde och så mycket större än den pjuttegranen vi hade. Så den får vara som den är ca 160 cm. Den ryms...tror vi...hahahah
Direkt efter julgranshämtning så började jag målningsprojektet i samlingslokalen. Men torktid 16 timmar!!!!! helt vansinnigt och jag kommer bli klar på tisdag....för 4 varv minst krävs på den tidigare vinröda färgen. Men redan efter två varv kan jag se hur ljusare det blir.
Efter det så tittade vi en liten stund på tv och sen så var det dax för maken att gå isängs pga migrän och jag hade tv:n för mig själv yippie för mig som hittade Mr Selfridge, en kostymserie. Sen blev det mörkt.....och jag vaknade prick 11 sovandes med huvudet hängande som en gam. Minns inte ens att jag tog av mig kläderna.
Nu på morgonen har jag målat andra varvet, slipat köksväggen, pysslat och nu är det nog daxs att fara och fixa belysning till julgranen och lim till tapeten. Tur för mig är att äldsta flickan har kvar tapetlim. Hon bör dessutom nämnas i ett sammanhang av beundran och respekt. Hon har lagt golv, slipat åtskilliga tapetlager och tapetserat sjäv bägge pojkarnas rum, jajamensan helt sjäv och vi är så impad och stolt.
 
Tror faktiskt att jag skall slinka iväg på ÖB oxå om det inte är för mycket folk, vilket det antagligen kommer att vara.
Maken är oxå på bra humör för nu har Vinterstudion börjat och skidåkning pågår för fullt. Glad för hans skull :)
Kanske äldste sonen skulle komma förbi idag oxå, han har nu äntligen köpt sig en lägenhet och skall göra om planlösningen och vill ha hjälp med planlösningsritningen. Han har för avsikt att riva bägge toaletterna och bygga ett nytt badrum i förrådet och göra en lägenhet till i lägenheten så att säga för uthyrning. Han har energi den pojken....
Kisse gör inget vettigt alls utan sover mest och ser så fånig ut så jag förstår honom. Vi har ju klippt honom...så han liknar mest en lurvig björn som hamnat i ngn form av skalmaskin. Men vi tror han tycker det är lite skönt oxå för det är inget problem att klippa och köra maskinen där det går på honom. Ligger på rygg och kurrar medans vi klipper.
Ser på skidåkarna och har inte de ont i bäcken och får förslitningsskador så är jag förvånad. Jisses så de skrevar.....
Nu skall jag gå och tvätta av mig lite damm och sätta mig ner och kolla igenom några fakturor som måste kollas igenom. En hel del men det stora arbetet sparar jag tills imorgon....
Ha en underbar dag ni som kan och ni som inte har det....ha förströstan det kommer fler dagar
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela