myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ojojoj

Publicerad 2014-11-21 08:02:39 i Allmänt,

Jag har haft huvudvärken direkt från helvetet och jag kan inte med ord säga hur tacksam jag är att jag inte har migrän. Började så sakteliga i onsdags eftermiddag och molade på tills efter middagen då satte det igång och till slut så var det bara att gå och lägga sig för att komma ifrån ljud och ljus. Sen kom kräkningarna...höll på i flera timmar, trots att inget fanns kvar så mådde jag så illa och kräktes....ingenting mer än galla. Hade så gärna velat ha en halsduk för att knyta ihop huvudet för det kändes som om det höll på att spricka.
Gårdagen var inte lika intensiv, men helt bra...nope och idag så finns den där som ett rovdjur redo att kasta sig över mig.......orolig? ja
För jag måste verkligen jobba idag, det finns ingen återvändo. Men blir det som i onsdagskväll så får vi väl stänga.
Googlade på svår huvudvärk med kräkningar och det kunde bero på blodtrycksfall, stress osv och beräknades hålla på som längst en vecka. Nåja i den här omfattningen som jag har nu så står jag ut.
Idag är det fredag och vi har en ledig helg.....makens plan är att sova och min är.....vet inte beror på skallen och orken. Men jag har en liten lista på saker jag vill göra och måste göra så jag tar väl varannan....
Skönt skall det bli i alla fall.
Jag har gjort alla julkort klara och färdigskrivna och ligger nu bara och väntar på att det är dax att skicka. Har aldrig varit klar så här tidigt någon gång. Blev impad själv....
För övrigt är allt bara bra...skratt. Har dock stora förhoppningar att vi kan såga itu granen i helgen??? Hade varit så fint att sitta och se på den på söndagskvällen. Men vi får se hur det kommer att gå....Kan bli lite meckigt att få fast den på väggen!!!! Men skam den som ger sig, inte jag i första taget.
Jag är fruktansvärt envis en egenskap som både kan vara otroligt irriterande men ibland fantastiskt bra att ha.
I spel och sådant så har jag ingen alls och inte att lära mig typ sudoki, tv spel eller datorkunskap och sådant som kan vara bra och kunna. Då finns det ingen envishet att uppbringa alls, numera försöker jag inte ens....
Men har jag en ide så kan jag inte bara låta den ligga...bara måste göra eller prova. Ibland så åker det nästan direkt i korgen för misslyckande och ibland så blir det bra. Men jag bara måste prova....
Är inte speciellt rädd för att ta risker om det inte är helt dumdristigt,,,,njaooo ibland det oxå...
Men lotter och sådant köper jag inte eller får för mig att satsa i aktier och sådant det är inte min grej. Bara sånt som jag kan styra själv eller kan ta ansvar för själv så att säga och äga frågan.Att leva med en envis person kan ha sina för och nackdelar. Maken är inte speciellt envis, men när han säger nej så menar han det och jag respekterar det nästan direkt. Först försöker jag övertala och lägga fram alla fördelar och nackdelar på ett positivt sätt. Men på ngt vis så vet jag när jag skall ge mig och det bara ökar min respekt för min livskamrat.
Sen så har vi ngt fint tillsammans, vi vill att den andra i vårt förhållande skall må bra och är det ngt viktigt för den andra så kan vi ge oss. i sanningens namn så är det inte lika ofta jag......
Men jag är spontan och impulsiv och han jordnära och eftertänksam. Jisses så olika vi ser på mycket...men vi behöver varann. Jag behöver ngn som drar tillbaka mig när jag svävar iväg och vill bygga om vardagsrummmet till sovrum och flytta köket till sovrummet osv. Han tycker om när det händer ngt som får honom att tänka i andra banor. Perfekt kombo ....oftast.
Jag får alla ideer och visoner och det blir ofta rätt bra. han utför dem hahahaha. Låter hemskt men vi får det att funka och det blir oftast bra. Vi tapetserar och målar och joxar alltid tillsammans. fast mätandet skötar han helt, för jag klipper hellre tjugo små bitar av tapeten runt rören och han mäter klipper ut och sätter fast i ett enda stycke????? Han är logiskt, smart och kan se helheten...flera kilometer före mig. Jag kan ana målet men provar varenda avtagsväg jag kan hitta. Jag är ganska ointelligent...jo det är säkert. Men jag är lösningssmart och påhittig.
Vi har nog ganska stora kontrollbehov men de skiljer sig åt. Jag vill kontrollera allt och utgången blir oftast sisådär pga av den stora mängden av områden. Han tar en och en och genomför oftast alltid sina mål. Jag har oxå mål men mna mål förändras vartefter jag går efter vägen och ser andra saker.
Jag joxar oftast med minst sju saker samtidigt och han en och en. Jag har större behov av ensamtid än han och behöver fundera mer. När jag lagar mat så, tvättar jag och pysslar och vattnar blommor och...och..
När han lagar mat så lagar han mat....och köket är rent.
Jag har försökt att prova men det går inte att stå still. har nog en släng av ngn bokstav......
Han läser mig så bra och jag är som en vidöppen bok medans han är introvert och man vet nästan aldrig vad han tycker och tänker. Åh vilken fantastisk välsmakande soppa vi är....skratt
Är han min prins??? nej han är min kung i mitt fantastiska kungarike på 64 kvm.
Men nu skall denna avdankade drottning gå och polera juvelerna och dra på sig kronan och högklackeskorna och bege sig till jobbet. åhhh vad är väl en bal på slottet.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela