myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon hmmmm Torsdag???

Publicerad 2014-10-02 07:36:55 i Allmänt,

Jag har gjort det igen...tappat bort en dag. Igår så såg jag på klockan att det stod 31 på datumet och det skulle ju vara den 1:a så jag ändrade glatt till det när jag såg att dagen var fel också och skrev tisdag.....hmmm för resten av världen var det tydligen onsdag???? Så då är det alltså torsdag idag och min vecka har återigen blivit kortare...
Nåja gårdagen gick ju fort också, jobbade och sen hem och fixade mat kollade bloggar och sen iväg och hälsa på pappsen och hans fru och gratulera dem med lite blommor och blad. De berättade lite om kryssningen de just kommit hem från och båten var ju kolossal..Den tog över 5000 passagerare och hade 7 bubbelpooler, fotbollsplan, golf, klättervägg osv Men pappa var missnöjd för på dansen var det bara Brasiliansk tango enligt honom och gick inte alls att dansa. De hade gjort strandhugg i Marseille, Nice, Rom, Florens och Neapel och sen tillbaka till utgångspunkten som var Barcelona.
Verkar vara ngt som jag skulle gilla, men inte maken. Det måste vara som en allinclusive som man aldrig lämnar sa han...ja men det verkar väl bra sa jag. Nej huvva sa han. Du vet väl att vi skulle ha gjort hela båten på en dag vad skulle vi göra sen? Ligga i en solstol tyckte jag och då fick jag bara en blick som svar.
Igår så kom en arbetskamrat in på besök med sin 3,5 månaders bebis in i butiken. Jag kände inte igen henne?!! jag nickade ett hej och fortsatte med det jag höll på med och tittade igen och helt plötsligt såg jag vem det var. Jag funderar starkt på att bli surrogatmamma om man ser så där fräsch ut. Ny frisyr och klackeskor och tjusig värre.
Bebisen var så rolig...hon var som en liten prost som knäppte ihop sina händer och begrundande tittade på oss. Glad och nyfiken, precis så där härligt som bebisar kan göra. Liten och lätt var hon och man kunde utan svårighet ha henne liggande i famnen och samtidigt hjälpa kunder. Men mamman ville tills slut ha henne tillbaka....
Med tanke på hur liten hon är och mammans mage så måste hon ha hängt utanför kroppen och modern var framtung hahahhaha  Men hennes bukmuskulatur gick sönder med det första barnet så det fanns ju inget stöd alls. Så i vissa positioner såg det läskigt ut då liksom magen vällde ut där det skulle vara muskler Tänk er som en stor glipa mitt på magen. Tungt på den lilla kroppen....
Jahaja vad skall denna dag innehålla...ja först lite jobb och sen en sväng för matinköp ,middag och sen barnvakt åt Milou.
Om det hinns så blir det in sväng att kolla in en ny täckjacka. Den jag har är visserligen inget större fel på förutom att blixtlåset krånglar ngt så infernaliskt ibland så jag får spunk. Jag hoppar nästan jämfota av hysteri när inte ngt sådant fungerar. Jag är tyvärr medveten om att det är något som en 3 åring kan tänka sig att göra och att jag borde vara lite mer mogen. Men ....nej.
Byta blixtlås säger ni? hahhaa då har ni inte sett hur jag beter mig framför en symaskin...en råbarkad buse skulle rodna av de svavelosande utbrott jag får. Limma dit ett nytt går nog inte och att handsy blir inte lika bra.
Ja det är bara att inse att tålamod är inte en av de dygder som jag kan tillskriva mig...heller
Har äntligen förstått att det jag trott vara tålamod är envishet....inte riktigt samma sak. Men min make har mängder av tålamod så ibland så brukar jag få låna......
Men nu kom jag på ngt jag funderat på ett tag....Vad händer med män som blir äldre ? jo de blir vresigare tycker jag. Ibland så fräser de till som en katt när det inte ens behövs. Jag själv då??? jo jag tycker nog att jag blivit mycket mer gnällig. Inte så positivt...ni vet sådana där kärringar som gnölar över tvättstugans ordning??? åh bäva månde gudarna vilken satkärring jag kommer att bli.....huka er tvättstugemarodörer för nu laddar kärringen om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela