myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Halleluja nu kan jag med datorn...

Publicerad 2014-10-05 09:37:56 i Allmänt,

Efter avslutat jobb så åkte vi hem och vi hade middagsfrämmande igår. Det bästa var att S fixade min dator....nu kan man bara trycka förbi lösenord och komma direkt in på skrivbordet...yippie dessutom fick jag en ny skärmbild med Nemo och Doris. Gillar verkligen den filmen och vi skall snart se den i 3d, måste vara underbart.
Som ni vet så gillar jag att läsa bloggar en del små och en del storbloggare. Men jisses annåda så besvärligt det måste vara att vara en storbloggare. Jag har ju in mikroskopiskt liten blogg där jag skriver trams och babbel men där jag också skriver av mig när jag är irriterad och har åsikter. Det är en av fördelarna med denna blogg att skriva av sig. En god vän till mig är bra på att skriva ner i böcker om tankar hon har nästan typ dagbok. Jag har försökt men på ngt underligt vis går det bättre att skriva här. Ibland har det hänt att jag skrivit ner en åsikt här och sen ändrat min åsikt helt efter samtal med vänner. Att lufta tankar och funderationer tycker jag är viktigt antingen blir man mer fast i sin övertygelse eller så inser man att man har fel och bör fundera ett tag till.
 
En av bloggarna jag läser har valt att vara hemmamamma och anser att det är bättre för hennes barn än förskola. Harreminje så mycket skit hon får i kommentarerna. Är själv av den övertygelsen att det är upp till barnet och föräldrarna. Jag var hemma med mina barn och det är jag glad över. Vi var noga med att umgås med andra barn och att de skulle kunna "föra" sig i större samlingar.
Vi bodde i ett barnrikt område så det fanns mycket för dem att göra och andra att leka med.
Men det avgörande var nog att jag verkligen ville vara hemma och trivdes med det. En del föräldrar trivs absolut inte med att vara hemma länge med sina barn och en del barn behöver mer stimulans än andra.
En del föräldrar kanske inte skulle valt att få barn oavsett om de valt att stanna hemma eller ha barnen på förskola. De flesta föräldrar gör dock det de tror är det bästa. Ibland så blir det inte bra, men man fattar beslut efter de erfarenheter eller den kunskap man har för barnens bästa. Jag har gjort massor av fel i min fostran och en hel del rätt också. Men konstigt nog så är det lättare att komma ihåg felen och gräma sig.
Jag tror att om föräldrarna mår bra och trivs i situationen så mår barnen bättre också. Jag inser att det var lätt för mig som var morgonpigg och inte behövde så mycket sömn och som var ganska flexibel.
Har en arbetskollega som mår fysiskt illa av att vakna tidigt och småbarnsåren var jobbiga för henne. Hon orkar nog bättre med att vara vaken med sina barn när de blir äldre än vad jag gjorde.....
Sen så är det intressant hur saker förändras...en period var det skämmigt att ha barn på förskola och nu är det nästan tvärtom. Precis som att köpefikabröd var något fint och nu är det lyxigare med hembakat.
Nu har jag babblat klart om det och nu åter till annat tjoller hahahaha
Idag skall jag fara och köpa en jacka, ingen märkvärdig alls utan en helt vanlig. Kanske förbi på rusta och inhandla lite stuffs också. Har börjat på fjärilstavlan och inser att det kommer att ta tid innan den blir klar. År just nu inte så nöjd...men det bästa är att då kan man måla över och börja om. Skall nog inte göra något nyttigt alls idag utan bara själsnyttiga saker såsom pillra med dockskåp och måla tavla. Kan man ha det bättre....nej tror inte det. Ha det bara bra ni också.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela