myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

När allt far tillbaka för mycket???

Publicerad 2014-10-08 08:50:31 i Allmänt,

Flera vet ju att jag lyckades tappa bort en dag de senaste två veckorna...nu har det farit åt andra hållet. Jag hade gjort mig klar för kalas idag????men det är tydligen imorgon!!!!
Ja allt är som vanligt ingen ordning alls. Igår blev inget skrivet här pga att vi haft internetstrul, men ta i trä det verkar funka igen.
Gårdagen framflöt i ett rackarns tempo....ringde itsupport, målade lite, sorterade lite och for och jobbade. Sen kvällen gick i 100 knyck och det blev fort dags att gå och knyta sig.
Jag ser ju halvåttahos mig på tv nu, mest för att en bekant är med. Jisses så mycket god mat de gör.
Om man jämför svenska versionen med den engelska så är det som natt och dag. De äter...men mest diskuterar de stort och smått och ibland är det regelrätta bråk och mobbing. De parar ihop folk som har helt olika smak och synsätt. Inte speciellt intressant alls utan bara sensationslystet.
Från det ena till det andra...Negerkung och Pippi. Ja jag är ju inte så förtjust i att ändra på saker och ting. Men förvånansvärt nog är det ok för mig att stryka just det ordet. Men jisses vilken debatt. Jag läste ngt som var långt mer tänkvärt, men tanke på Paradise hotel och Big Brother.
 
Det är ok att man knullar på tv i bästa sändningstid, men att säga negerkung det går inte för sig....
 
Hmmm intressant hur värderingar och moral förändras och ses på beroende på vilken samhällsklass och grupptillhörighet man är i samhället. För jag anser att man är i olika grupperingar under livet. Man är barn och ungdom, och förälder, singel, äldre, gift  och så vidare. Man umgås oftare med samma personer som i den gruppen man tillhör. Det finns inga konstigheter i det , men jag tror att värderingar och moral och ens egna erfarenheter förändras över tid. Precis som smaken....när det gäller inredning och vin och mat.
Nu har vi sett klart serien Homeland och skall snart söka oss en ny serie. Vi ser en hel del Top Gear också...så himla roligt program speciellt program som innebär resor och utmaningar för programledarna. Ett bilprogram som är så mycket mer än bilar.
Jag skulle göra en tavla med fjärilar hade jag sagt....det gick åt pipsvängen, så jag målade över allt igen och nu vet jag inte alls vad det skall bli....Är nu inne på tavlor med omslagspapper på???? Min skål av löv blev inte heller så bra som jag tänkt hmmmm.. men jag har inte gett upp än.
Det går inte så bra alls...på den fronten...men snart kommer det nog en ny ide.
Idag så blir det jobb och vi får besök från Panduro och ikväll så skall jag vara barnvakt åt Milou en liten stund. Så just nu bör jag gå och tvätta av mig och borsta tänderna. Dricka en kopp kaffe och sätta mig på socialsnöret (läs buss) och åka till jobbet. Skönare än att böka med bilen och man kan lyssna på ljudbok, är nu på bok 17 av 47 !!! jag som trodde det var bara 25 böcker,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela