myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Godmorgon kära Ni

Publicerad 2014-09-11 07:20:09 i Allmänt,

Idag är det torsdag och jag håller på att göra mig i ordning för att fara till jobbet och ta emot varor och öppna upp så småningom. I afton är jag barnvakt åt Milou vars mor har träning. Den här terminen är vi barnvakt varannan torsdag och Milous morfar tar den andra torsdagen. Apropå det så fyller hennes morfar år idag hipp hipp hurra Kjell :)
Jag och barnens far må vara olika som natt och dag och träffs inte så ofta numer, men banden mellan oss finns där. Det märkte vi så tydligt när vi sammanstrålade på sonens bröllop att det fanns en värme mellan oss i vår stolthet över våra gemensamma barn. Att vi har en respekt och vill se tillbaka med värdighet om ni förstår vad jag menar.
Att skiljas är ju aldrig roligt och det kan nog de flesta skriva under på och man önskar ofta att det funkat. För jag kan återigen tycka att inte kan man säga att ett äktenskap har varit misslyckat när man fått barn tillsammans?
Men idag så mår vi bägge föräldrar väldigt bra och vi har bägge träffat ngn att tycka om och dela vårt liv med.
 
Apropå gifta sig...jag misstänker att min pappa kommer att gifta sig???!!!! Inte en dag för tidig hahhaaha
Han skulle iväg på medelhavskryssning och sa att när han kommit hem så kan det ha hänt ngt? Jag gissar på vigsel för ngn adoption tror jag inte på hahahaaha
Maken sa ngt som jag först blev lite arg över men sen så förstod jag hur han menade. Han sa att det är väl jättebra att du blir glad och inte arg över att måsta dela arvet. Inser att det finns nog folk som skulle uppröras över att han som närmar sig de åttio, nu gifter sig??? Men jag är så innerligt tacksam mot hans "flickvän" sen 25 år tillbaka som skött om honom och sett till att han får mat och trevligt sällskap. Ja annars hade han nog bara ätit pölsa till lunch, middag och kvällsmål......
Min far har dessutom åsikter som inte alltid är rumsrena och är envis som synden. Jo jag har nog blivit lite präglad hahahah  Så man måste nog vara utav rejält slag om man skall kunna stå ut med oss......
 
Igår så var dom ju och målade fönstren och det kom en jättetrevlig kille hit. Men yrkesstolt????? jag hade gjort ett bättre jobb själv och inte slafsat på fönstrena. Sonen sa att de jobbar på ackord och det som inte blir bra får de fixa sedan. Han hade många historier om olika misslyckade ackordjobb han sett ute på byggen. Fy fan vilket skitjobb det måste vara??? att slafsa och inte få känna att man gjort ett bra jobb och gå hem med en bra känsla i magen.
Skulle nog aldrig anlita yrkesfolk i första taget....en svartjobbare gör nog bättre ifrån sig.
Om man trivs med sitt jobb och /eller har bra arbetskamrater så spelar det ingen roll vad man har som sysselsättning. Så kanske den mannen som var här och målade har bra arbetskamrater????hoppas det, för trevlig var han.
Ikväll så måste vi packa ner lite kläder och kudde inför resan. Maken hade resfeber sa han. Men hans resfeber är inte av förväntan eller ngt sådant utan handlar om mer negativa tankar. Typ om vi hinner med flyget? Om vi blir fast i Zurich? Transfern in till Florens? hur kommer det att gå och vad kan hända...
Fast i Zurich sa jag...jamen det måste väl gå bra och det kanske är en jättefin stad. Transfer in till Florens???det är inte långt och vi har hjul på väskan....Jamen om väskan kommer bort då kontrade han....jamen då slipper vi ju dra på den....Jo jag är en ganska positiv person. Men och jag säger men...det är inte alltid lätt att leva med en positiv person. Det kan nog upplevas som om inget tas på allvar och att man är ensam om att styra upp saker och ting. Japp...men jag kan intyga att jag är en positiv person som har grubblat och analyserat klart. Jag är och förblir en tänkare tillika en vimsig, positiv människa. Ja vad ska jag säga......mitt liv är aldrig tråkigt

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-09-11 09:11:20

Trevlig resa!vi ses på surströmmingsfesten! Kram

Postat av: Farmor Fia

Publicerad 2014-09-12 06:19:27

Ha en härlig Florenstripp och don't worry. Förutom flyg så går det många tåg till Florens från alla håll o kanter.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela