myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 29 september

Publicerad 2014-09-29 08:30:50 i Allmänt,

Vaknade inte lika tidigt idag, utan första utav när kisse petade på ögat och tyckte det var färdigsovet. Han var hungrig och sällskapssjuk, men det var ju snällt av honom att låta mig sova till en stund efter sju.
Gårdagen var innehåll som sagt både det ena och det andra och jag tog och rensade frysen lite grann. Kan konstatera att jag gillar inte fryst köttfärs....Skulle göra en köttfärssås tänkte jag,,,,använde lök,senap, creme fraiche, vitlök, paprika, massa kryddor, köttbuljong och likt förbaskat får jag inte bort den där fryssmaken som tydligen bara jag känner...det är inte alltid det är roligt att vara en prinsessa.....Nåja maken äter väl eländet, jag får väl ta en macka till middag. I ärlighetens namn har jag försökt förr och jag tycker inte om den där köttiga smaken som inte går att få bort. Inser att jag alltid sagt att jag inte tycker om älgfärs, kan ju bero på att den oftast är fryst innan tillagning och att jag inbillar mig att det är därför den inte är god....men den har ju varit fryst. Detta gäller inte bara köttfärs utan det mesta i köttväg. Köttet får en vattnig och råsmak oavsett kryddning.
 
Nåja nu lämnar vi detta och går vidare till`???? något så ytligt som gardiner. Jag skulle gärna vilja ha tunga fina typ sammetsgardiner eller några andra liknande. Tycker det är så snyggt med det, helst skall de hänga ända från taket och liksom vara tongivande och ge en lyxig hotellrumskänsla. Men jag får inte till det...för det första så har vi ett litet rum, med flera fönster men jag avskyr att täcka över fönster och inte låta ljus komma in i rummet. Behöver jag säga att persienner inte är min grej. Tycker det ser ut som en knarkarkvart då. Var på Expo igår och skulle köpa gardiner till rummet och målet var tunga och lyxiga.....for hem tomhänt. De vita genomskinnliga blir kvar tycks det....
Skall bara fixa lite lägre blommor och ta fram lite mer kuddar. Jag lovar jag har säkert en sopsäck full med kuddar.....inga dyra utan jag köper när jag ser ngn på extrapris och brukar sällan använda dem mer än en gång. Men undrar om vi inte snörde den säcken när vi städade i uteförrådet....jamen då får jag väl fixa nya då hahahahaa
Brukar köpa färska blommor och ha i rummet, oftast rosor eller tulpaner, men nu har jag köpt liljor. Kära nån så vackra de är men...de doftar en aning för mycket. En tung blommig doft som inte anas utan tar över rummet. Men fina är de så jag får helt enkelt stå ut. Apropå dofter så kommer jag att tänka på att när vi var i Florens och även på flyget så var det så mycket parfymdoft att man kväljdes. Tycker faktiskt att man skulle kunna begära att folk inte häller över sig parfym när de skall flyga. Personligen så gillar jag inte när man kan känna att någon passerat med parfym en kvart senare.....parfym skall anas och förnimmas och smälta ihop med personen. Jag gillar att krama om någon och känna en doft inte behöva rygga tillbaka och nästan golvas. Märk väl att det gäller även män som ibland häller eländet över sig. Problemet med herrdofter är att de flesta doftar som de där små fyrkantiga doftaskarna som brukar finnas på utedass...typ tallbarr. Jag vill bara spy, kräkes och kast upp....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela