myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Oj nu är det täckjacka på...

Publicerad 2014-09-24 07:24:09 i Allmänt,

Tog fram täckjackan igår och den behövdes i morse när jag skjutsade maken till jobbet. Idag så skall jag jobba några timmar och sen fixa naglarna och sen åter till lite pappersjobb. Satt i telefon och telefonköer i flera timmar igår och idag fortsätter det delvis antar jag. Det är så förlamande tråkigt att först sitta i kö och vänta och sen komma fram och då svarar inte människan!!!!!
Har bla problem med semesteravdrag och sådant på en av de som jobbar hos mig. Hon fick avdragen semester fastän hon har semesterdagar och när jag sen skulle fixa det så gick det inte....ringde support då jag hade två till "problem" och de lyckades inte heller??? Till slut så trodde de att det var klart och jag sa att då kan vi kanske se på preliminära lönebeskedet.....då hade programmet skickat tillbaka pengarna, sen dragit de och skickat tillbaka och dragit dem igen!!!! De hade inte sett på maken...sa de på supporten...hmmmm det sa de även om mina andra två problem....kul att vara unik? näää.. De skulle återkomma......
Nu tar vi lite florens
Det här är en tidig morgon ca 8 och vi har stannat på ett cafe och tagit ett glas vin!!!!! och en kopp kaffe. Det var så mysigt att sitta där och se hur staden vaknar och de boende bege sig till skolan eller till jobbet. Det är alldeles i början på den berömda bron Ponte Vecchio som klarade sig från bombningarna under världskrigen. Byggd för hundratals år sedan och idag fylld med exklusiva guldsmeder.
Det är en ganska härlig känsla för en historienörd som mig att få se detta. Jag känner mig ödmjuk att få göra det och att jag är en liten fis i bland alla andra genom tiderna och att jag uppskattar livet mer än någonsin. Svårt att förklara och det låter säkert inte klokt men så är det.
Var hos ett medium en gång som sa att jag levt som nunna i norra Italien i ett tidigare liv...ja kanske därför som jag gillar Italien och blir så rörd när jag kommer ini katolska kyrkor hahaaahha
Lite bidragande orsak är att de katolska kyrkorna oftast är så bländande fylld med grannlåt och guld och som de flesta vet så gillar jag det.....är nog en återfödd skata oxå...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela