myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag 2/9

Publicerad 2014-09-02 08:02:42 i Allmänt,

Ja kan ni tänka att nu är vi inne i september, kära värld så fort det går. Men vi börjar med recension av falsk kebab: Mycket bra är mitt betyg. Jag gillar ju inte riktigt kebab, då jag en gång fick ngn seg läskig bit. Men det riskeras ju inte med detta. Smaken var också bra, det enda är att om man vill steka på köttet så bör man nog servera ganska direkt. Det kan nog bli lite för torrt om man vill micra upp dem igen senare. Men jag tycker nästan att det blev godare och en del bitar blev lite krispiga.
Skulle tro att det går utmärkt att ha det i en gryta med lite sky för varmhållning, för att undvika att det blir torrt.
Igår så hände det ngt stort....Viggo tappade sin första tand !!! Åh måste verkligen dit och se på lillgullet. Han kommer verkligen bara vara sötare med glugg hahaa.
Ja vad var det mer igår....jo jag var ju hos Milou på förmiddagen och passade henne en liten stund. Hon var feberfri, men snorig och orken är inte densamma. Motgångar är tungt och tillrättavisningar ännu värre. Hon ville tömma ur skafferiet och jag sa nej. Då slängde hon sig på golvet och grät, inte bara av ilska utan riktig gråt :(
Men när jag spolade upp vatten i badkaret kom glädjen tillbaka och hon kunde ha hoppat i med kläderna på.
 
I afton skall vi nog i väg och förtidsrösta, eftersom vi inte är hemma på valdagen. I kommunvalet blir det sossarna och sonen på personval hahaah och riksdagen blir det Moderaterna. Har inte riktigt en susning hur maken tänker och jag tror nog att han inte är riktigt säker än. Så rätt vad det är blir det ingen röstning idag....
Tror dock att det blir tungt för Moderaterna att ro hem valet i år. Vilket inte känns bra såklart, men är det fria val så är det och det skall vi vara stolta över.
Apropå val så är det ganska kul att läsa valpropaganda. Vi vill ha sextimmarsdag, vi vill skapa bättre sjukvård, vi vill ha mindre barngrupper....
Jag vill ha en Cadillac, jag vill ha ett pysselrum, jag vill att det skall vara sommar jämt....Ooops ser ni det orimliga??? Inga löften alltså utan en dröm av rosa små floskler.!!! Nåja då står de inte och blåljuger oss rakt i ansiktet. Men jag har ett förslag på finansiering. Staten får köpa en massa bingolotter och kamma hem lite finansiering eller kontakta Lendo??? De verkar ju ha bra låneförslag, så de kan låna till välfärd hahaha. Ingen bra grund alls om du frågar mig.
Idag skall jag fortsätta med pappersjobb och göra lite avstämmning. Så himla skönt att inte få klump i magen eller känna sig jäktad utan papperna längre. Yippie säger jag....
För övrigt håller jag sakta men säkert försöka förstå mig på denna dator. Men har inte en susning om hur man bifogar dokument mailen??? Det funkar inte som det gjort förr....hmmm teknik - Bläh
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela