myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag????

Publicerad 2014-09-26 08:23:28 i Allmänt,

Alltså jag hade onsdag hela förmiddagen fram till tvåtiden. Tur att det blev som det blev....Tanken var att jag skulle fixa lite grejer och sen fara in till jobbet. Om man sitter i telefonkö kan man ju göra lite grann samtidigt....jag köpte ett par stolar !!!! återkommer om det.
Nåja jag började att betala fakturor och sortera och bokföra. Tiden gick och jag tänkte ...jamen då tar jag kvart över elvabussen istället. Jag fortsatte och såg på klockan att den var slagen....hmmm jag tar kvart över tolv bussen.
När det var dags så tänkte jag: Skall jag avsluta och fortsätta imorgon? eller skall jag göra klart? Då trodde jag fortfarande att det var onsdag.....så jag beslöt mig för att avsluta....men såg högen och tänkte...nja jag gör bort det här nu. Så jag messade att jag inte kom utan jag avlutar det jag började. Sen ser jag att de var underbemannade.....dåligt samvete   jjjjjaaaaa.
Stolarna....ja det låg ett par stolar på köp och sälj och jag slog till. Jag har spanat efter sådana då jag har tänkt ha dem som sängbord. Det är sk Höstolar, typ en stol men sittytan är en låda. Dessa skall målas vita och tjänstgöra som sängbord. Tanken är att de skall skruvas upp på sidan av sängen så de kommer alltså inte att stå på golvet. Krångligt beskrivet? Ja jag skall ta kort...från början till slut.
Jag har fått önskemål om bild på min frisyr....hahaahha frisyr det känns ju lite konstigt att säga.  Men kör i vind jag skall ta kort på snagget också. 
Visst vill väl jag som alla andra vara fin i håret, men jag är inte sådan att jag ägnar någon tid alls på det. Ibland så kammar jag mig inte ens???? Har kommit till insikt om att mitt hår inte vill det jag vill och därför ödslar jag inte tid på att kämpa med det. Så önskan om en fin frilla stannar bara där utan klump i magen eller ägnande åt negativ självkritik.
I och för sig så kan jag säga att jag varit tokmodern en gång i tiden. På det ljuva åttiotalet då pudelfrisyrer var hett. Jag hade långt hår och enorma massor...tänk Lejonkungen. Har dessutom självfall så jisses annåda så cool jag var hahahaah.
Jahaja idag är det då fredag.....och imorgon har vi städ och fixardag här på området. Maken är supersnuvig...åtminstone igår. Så vi får se hur han mår i afton. Imorgon så skall vi på födelsedagsfirande för svärsonen, så vi får hoppas att han är frisk då annars far jag själv.
Har middagen fixad vilket är skönt, då kanske jag kan börja måla stolarna. Jag köpte köttfärs och fläskfärs och gjorde lite nya recept.
Biffar:
kött och fläskfärs
persilja, ägg, sambal oelek, salt och peppar.
Bryn rejäla biffar typ skitstora och efterstek på 200 gr i 10-15 min i ugn.
Stek ägg och lägg på och ha det i bröd eller till ngt annat.
Köttbullar:
Köttfärs ströbröd, mjölk, dijon senap
kakvfond, salt och peppar och riven lök.
 
Nu måste jag ta på mig lite kläder och borsta gaddarna och ta bort lite och bädda sängen. Jag gillar inte att gå och lägga mig och sängen är obäddad. Vissa tider använder vi inte sängöverkast, men det skall vara bäddat och inte skrynkligt. Antagligen för att jag inbillar mig att bäddade sängar är mer sval??!!! ja knäppt men sant.
Skall i alla fall in på jobbet idag.....Det är så härligt att få stå i kassan och bara jobba. Inte behöva bestämma eller ta ngt beslut utan bara vara där. Jag gillar det verkligen och butiken är i toppform.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela