myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

1:a April och den stora lureridagen...

Publicerad 2015-04-01 07:49:19 i Allmänt,

Har inte blivit lurad än tror jag....stod ngt i tidningen om avgifter på lekplatser. Men det kusligaste är att jag inte är helt säker på att det är ett lur. Kan mycket säkert vara riktigt.
Ja igår kändes det som om jag flängde hit och dit och fixade och donade. Fick truckproblemet fixat och de kommer att lasta om all inredning så att vi klarar det med en palldragare. Hann t om fara och fixa lite mer broderigarn, så jag klarar mig under påsken. Annars kommer jag att klättra på väggarna eller sova bort dagarna som en tonåring. Det är mycket märkligt för när jag kommer till stugan blir jag en blandning av helt galet rastlös och sen supertrött och vill helst bara sova. En väldigt osocial partner.....tur att jag ändå är älskad hahaha
Efter middagen for vi iväg till butiken och tokfyllde bilen......tyckte inte ens att det märktes. Men just nu så är det väldigt skräpigt nere i källaren. Det är ju 180 kvm som skall tömmas bara nere i källaren,,eller kanske bara 120 kvm för kontoret och fikarummet kan vi inte tömma helt ännu. Men kikade lite innan vi for och det ser bara mycket ut pga av att det är många tomma kartonger och sådant som stökar ner. Så idag skall jag sortera lite och ställa i orning och montera ner lite hyllor. Kan ta ett kort så får ni se....visst har jag blivit riktigt bra på det här med kort hahahah Kanske inte så intressanta bilder men ändå????
Fick inspirationen av för mig en helt okänd kvinna!!! på en av de bloggar jag läser. Har äntligen hittat två bloggar som jag verkligen gillar. Helt vanliga kvinnor precis som mig själv som lever andra liv än mig men som inte är svåra att identifiera sig med. Då de sällan går på röda mattan eller gör särskilt mycket inlägg om läppstit och den perfekta hudkrämen. 
Istället blir jag glad när jag läser deras bloggar och funderar och tar till mig vad de skriver om. Kan med varmaste kramen hälsa och ge er bloggadresserna:
frusandin.wordpress.com
hemmafrugrubbel.blogg.se
 
Följer ca 10 bloggar och det blir som bekanta efter en tid. Ja kanske inte Ulf Lundells hahaaha En mycket märklig man....som jag på ngt vis gilllar. De flesta är kommersiella men att läsa bloggar är som att bläddra i en tidning och tidningar gillar jag och lägger faktiskt allt mindre pengar på, har ju mina bloggar hahahaah
Måste förresten visa den nya sockerkaksformen vi fått in på butiken
Men det gick som sagt två satser sockerkaka i den för att fylla den. Jag bakar ju nästan aldrig så jag antar att den får "flytta" till äldsta flickan som är en hejare på att baka.
Har ni påskpyntat hemmavid??? Det har inte jag och brukar sällan göra nuförtiden. När jag var liten....för så där hundra år sedan....så fejade och städades det nästan lika mycket som vid jul. Byttes gardiner och kammades mattfransar och putsades koppar och silver. Alla teakbord skulle inoljas och det doftade, olja och såpa i en märklig kombination. Men som jag minns det så var påskfirandet ca 1 vecka och lite mer och långfredagen var verkligen en pina.
Ingen radio och tv som kunde underhålla utan bara tråkigt. De flesta familjer ville att barnen skulle stanna hemma och inte vara ute och ränna med kompisar och det var så tråkigt....speciellt om man inte hade ngt syskon i närheten.
Men jag minns en påsk då hittade jag på en jätterolig sysselsättning. Jag ritade en stad och tejpade ihop papper och det var så roligt. Vägar och hus och butiker och många lekplatser, så jätteskoj jag hade hela den påsken.
För ngt år sedan så var det ett reportage om en kille som hade aspberger och som hade detta som hobby och hade ritat upp en hel värld på tapetrullar och "levde" i sin påhittade ritade värld. Om ni är intresserade så kan ni googla på "tapetpojken" han hade ett helt gäng av rullar och egen valuta och ministrar och gud vet allt.
Nåja nu avrundar vi och tar tag i dagen. För egen del så blir det lite fakturabetalning nu på morgonen och sen iväg till jobbet.
Ser att solen lyser här....så kanske snöhelvetet försvinner...grrrr. Men nu skall jag försöka att vara lite glad och se världen genom positiva ögon och omfamna livet. Nja   känner att idag så går det sisådär....

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2015-04-01 16:45:22

Hej själv höll jag på att bli lurad såg du månresan med lind tour 6dagar 29000kr?glad påsk

Svar: Nähä.....men kan det var all inclusive då? Antar att man måste ha dräkt på sig utomhus och att då blir man ju inte brun.....äsch jag satsar på gammal hederlig charter
myma.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela