myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Ja ha onsdag...

Publicerad 2015-04-08 08:18:19 i Allmänt,

Blev en aning förvirrat igår...oxå. Men jag fick fog för min nojighet med att dubbelkolla allt sju gånger. Ringde till internetleverantören bara för att kolla en gång till....Japp de såg ingen beställning?????  Så nu har jag återigen beställt internet och grejat och haft mig för andra gången. Nu kommer det att på ngt vis helt mystiskt bi internet i lokalen, trådlöst på ngt vis....är jag teknikskeptiskt? Ja det vill jag lova.
Sen så hade jag blandat ihop datum och veckodag,,,,trodde det var idag det var den sjunde och därför personalmöte???men nej det skulle vara igår, så snabbt omplanera och det löste sig ganska bra. Sen så ringde dottern och var magsjuk och ville ha hjälp med lillan och naturligtvis så kunde vi det. Hämtade henne på förskolan och hon blev jätteglad när jag kom. Vi bestämde att hon skulle sova över så vi hämtade det som behövdes. Maken och hon busade och skrek och sprang här som dårar tills de var alldeles slut bägge två. jag var upptagen med annat...
De ringde från Panduro och sa kan vi skicka ordern nu? Nej sa jag jag har ju inte fått alla ordrar???jo sa de...nej sa jag. Så då skickade de 25 till...suck på från 4 sidor till 11. De måste vara färdiggenomgångna tills idag så det var bara att sätta sig och bocka av och stryka och sammanställa det vi inte skulle ha. Tog sin lilla tid men jag fixade det....
Sen nästa grej...är jag förvånad??? förra veckans dilemma om frakt och traktor osv, löstes genom att de skulle packa om allt på en annan lastbil. Igår så ringde chauffören och sa att de skulle komma idag kl 8???nej det går inte sa jag jag har ingen nyckel till hissen, den får jag idag på förmiddagen...puh...
Jamen då ringer jag vid lunch och kommer till storgatan 1???? nej storgatan 51 sa jag....jamen min lastbil går inte in där så det behövs en traktor......NEJ sa jag det skulle vara ompackat...jamen det har bytts åkeri,,,sa han. men då skall jag kolla sa han....en halvtimme senare ringde gossen upp och hade anlitat åkeri nummer tre....som tydligen hade tillräckligt stor bil men med hiss....men de visste inte om de kunde idag????åh jag sliter mitt hår....
Orka...säger jag.
Nåja nu har jag brutit ihop och reser mig igen och tar tag i det igen.
Nu sitter en liten donna här bredvid och myser och tittar på ipaden på kinderägg....är tydligen väldigt roligt för hon skrattar högt....sen skall vi fara till förskolan och jag skall ut och reja mest hela dagen och fixa och trixa. Måste även ringa om återförsäljarpriser till några garngrossister och även en bandgrossist som håller till i Norge. Måste bara blir klart idag...tror jag på det? nej.
Nu måste jag dock sluta och pladdra lite med min nattgäst.
ha en bra dag och stressa lugnt....äsch bullshit   full fart gäller idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela