myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag 14/4

Publicerad 2015-04-14 06:47:12 i Allmänt,

Dementi: Måste göra en dementi och vill även säga att jag står lite i skamvrån....Inte fyllde familjens son år igår. Han fyllde ju år i söndags....skammens rodnad. Låter inte klokt men jag hade fel datum i huvet...i min värrld så var det den tolfte och reagerade inte ens när jag skrev datumet som stod nere i hörnet på datorn. 
Gjorde samma sak förra veckan när jag bokade vikarie för personalmöte. Jag sa till personen att onsdag den sjunde då behöver vi hjälp. Döm om min förvåning när personalen var beredd på möte den sjunde som var på tisdagen.
Ja jag är helt förvirrad och det enda jag har till mitt försvar är att det är mycket nu. Jag var väl medveten om att det skulle bli så här så jag är inte tagen på sängen. Igår efter jobbet tillstötte det mer jobb....eller irritation. Skyltföretaget har visserligen satt upp ljusskylten ,,men det saknas dekaler som skulle klistras upp. Så nu blir det att ringa och jaga på. Har möten med två tidningar nu på morgonen om annonsering och jag kommer att vara hård i förhandlingen hahahaha eftersom de flesta av mina kunder inte är tidningsläsare. En annons går ju på enorma belopp för en dag i mitt tycke. 7-8000:- för en dag??? nja kan jag tycka. Brukar i och för sig på bra rabatter och fler dagar ...men ändå.
Sen så har vi en del att göra på jobbet med flytterier och packning och att serva kunder. Två ur personalen sliter som djur och bygger inredning och de blöder från fingrarna så nu har jag köpt plåster hahahaha. Jag och en annan är kvar i butiken, och fixar med allt annat.
 
När jag var och handlade så köpte jag lite gott med mig hem. Tänkte det kunde vara kul att prova denna
Det är glass med kanelbulledeg!!!! nja ...eller? njo? eller? Självaste glassen var ok, men degen var sötsliskig. Svaret är nej...inget för mig. Då det inte gick så bra att äta bara glass utan att undvika allt det andra. En av mina kollegor hade ett fantastiskt vackert äpple med sig på jobbet igår. Ett stort blank rött äpple som riktigt skrek: Ta mig och bit i mig
Så nu har jag minsann med mig ett eget haahhahaah och en banan. Jag blir så sugen på ngt på eftermiddagen och riktigt hungrig. Ikväll så blir det väl ngt snabbt för jag stänger och en halvtimme efter stängning börjar styrelsemöte i bostadsföreningen.
Men min förhoppning är att det skall gå lka snabbt som de sista två och att jag inte missar Grey Anatomy kl 21.
Okey nu måste jag bara få skrika: VARFÖR FORTSÄTTER DET ATT SNÖA? Så vansinnigt onödigt, ge mig sol ge mig värme ge mig vår.....
Nu lämnar vi det och förtränger det och fokuserar på att snart är det dags att sitta på altanen och dricka gott. En väninna bjöd mig för en tid sen på en smutt av hennes rosévin. Jag är ju inte så förjust i rosé men det här var ett "pinnvinsrosé" Jag gillar ju pinnvin och ja,,,även detta var gott så jag skall nog köpa och dricka det ngn afton i solen. Måste ju få visa sonens skapelse, han som fyllde år i söndags och inte igår....åh skammen
Visst blev den fin? Det var av dem jag fick tapeter till mitt kök haahaah snygga va? Han har målat om bord och byggt och grejat hemma och de har en riktigt trevlig och ljus lägenhet uppe i de sk tobleronehusen. Finns nästan ingen rak vinkel alls, men ljusa och öppna lägenheter är det. Skulle faktiskt kunna tänka mig att bo där om det skulle vara så att det krävdes hahahaha
Men jag trivs härute på Röbäck, med mina träd och duvor. Vi har ju många duvor och de kuttrar och har sig nu,,,antagligen lite småpilska nu på vårkanten. Förutom nu då....när snön vräker ner....bläääää
Nu skall jag tömma kisses låda och dricka mer kaffe och bädda sängen klart. Innan jag sätter mig ner och börja ringa. till dem som jag måste ha tag i.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela