myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Gutenmorgen

Publicerad 2015-08-04 08:17:05 i Allmänt,

Jahaja då var det tisdagmorgon och jag har sovit så gott. Ibland när man vaknar så riktigt känner man att man sovit gott och nästan längtar tills kvällen då man får gå och lägga sig...ngn som känner igen sig?
Gårdagen var bara bra och det var trevligt att återse arbetet och framförallt kunderna, jisses så trevliga kunder vi har. Däremot så upplever jag att det är riktigt rörigt i butiken, eftersom vissa varor inte står på sina platser och en del har inte kommit in och mycket är fortfarande bara oklart när det kommer. Men det är så det brukar vara den här årstiden, så det är bara att göra det bästa man kan av situationen.
Vi har i alla fall fått den nya katalogen med alla nyheter till butiken men den släpps inte förrän den 17/8 till kunderna. Jag bara älskar att få bläddra i den när den kommer och när jag for hem så var jag så upptagen med att titta i den så jag åkte till ändhållplatsen....pinsamt. Dessutom var jag urhungrig så det kändes än mer onöd.igt och jag kände mig så dum när jag började gå tillbaka efter den väg vi kört.
Väl hemma gjorde jag mig lite the och mackor och började lägga in dagskassor och glutta lite på tv. Men det blev inte så mycket gjort för jag fastnade i tvtittandet.
När vi var söderöver så var vi även intill Göteborg och väl där gick vi på Universeum som är...ja vad är det ngn form av zoo och museum och ett ganska trevligt ställe. men när vi var där så var det hemskarns mycket folk och jättevarmt eftersom de har tropiska djur och regnskogsklimat. Jisses vad jag svettades och vi orkade inte gå överallt och se alla våningar. De hade ett ställe med massa roliga aktiviteter för barn bla en kardborrevägg där pojkarna kunde få prova att sitta fast på väggen. Under tiden provade Milou på klätterväggen...gick väl sisådär även om hon minsann gjorde sitt bästa.
En av dagarna vi var på väg till Ullared så stannade vi till i bokskogen. Ja jag bara älskar den platsen och skulle gärna bara kunnat sitta där länge....och bara njuta av doften och alla vackra  naturscenerier. Med lite kaffe och maken vid min sida. Så himlarns fint det är där med den porlande bäcken och ljuset som strilar ner mellan trädkronorna.
 
Vi var ju in till Varberg oxå och promenerade och där ligger detta gamla badhus. Vi hade ju varit till varberg förrut och var inte särskilt imponerad, men vi hade helt enkelt inte varit på rätt ställen. Nu höll vi mer till nere vid havet och hamnen och där var det jättefint. Havet som doftade så gott och vindarna som blåste varmt och doften av hav blandades med rosor som växte efter promenaden.
Det var intill Varbergs fästning som vi var och lyssnade på Diggiloo och det var så häftigt att höra och se scenen och bara vända på huvudet och se ut över havet och se solnedgången.
Ja det var en mysig kväll och jag måste säga att det var väldigt lyckat och t om vädergudarna var på vår sida.
Nu skall jag snart fara och jobba så det är hög tid att klä på sig och sätta lite svart på fransarna och promenera till bussen. Ha det så bra mina vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela