myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Hemma...borta bäst???

Publicerad 2015-08-02 12:24:10 i Allmänt,

Det är väl inte med ngt glatt hjärta jag kan konstatera att vi är hemma igen. Hade nog velat vara borta längre, för jag älskar att befinna mig långt borta hemifrån. Missförstå mig rätt nu hahahah. Jag bara slappnar av till hundra procent när jag är hemifrån och visst många mil i distans från ansvar och vardag. Tror nog att de flesta känner så faktiskt, så särskilt unik känner jag mig inte.
Har packat upp det mesta och vinkat adjö till maken som i princip vände i dörren och for upp till stugan direkt. Jag har en del annat som måste fixas och göras och jobbet kallar. 
Men idag så hade jag tänkt städa lite grann typ sådant som jag alltför sällan gör....typ ugnen, rensa skafferi och lyfta bort alla möbler och mattor och sköta blomsterna och skura under badkar och sådant. Som sällskap har jag ljudbok och energin av att veta att det kommer att bli rent och fint.
Ni måste få se en tokig bild som jag hittat
Visst hajar man till ?? Tyckte den var så kul...har kanske inte lämnat den åldern då snoppar och snippor och kiss och bajs är roligt?
Många återgår nog till jobbet imorgon och det skulle nog inte förvåna mig om det blir kalasväder nu ngr veckor. Vår vecka i varberg var väl ingen höjdare rent metrologiskt fast bättre än väntat. Vi hade inte så skitväder som vi trott efter att sett prognoser.
Det är vackert därnere i södern och jag skulle gärna ha utforskat mer och fler gånger. Vilka fina vyer och man kunde se miltals..
Om ni tycker om naturen så får ni inte missa bokskogarna för de är så vackra och lite trolska och doftar t om gott och träden.....jag som älskar träd.....
Nä nu får jag inte sätta mig ner alltför länge för då tappar jag fart...
Ha det så gott mina vänner :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela