myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Måndag 3/8

Publicerad 2015-08-03 07:04:08 i Allmänt,

Okey det är måndag och många har sin första arbetsdag efter semester och jag hoppas att de inte är alltför besviken på väder och vind som kanske inte varit på topp denna sommar. Själv försöker jag tänka att jag inte behöver täckjacka utan det räcker med tjockkofta hahahhaah
Gårdagen tillbringade jag med både skurkäpp och datorarbete och idag skall jag jobba och det är helt okey. Nu börjar dagisarna om igen och förkylningar står i skuggorna och väntar på att få slå klorna i första bästa som dyker upp. 
Jag brukar få urininfektion istället hahahaha ett säkert höst och vårtecken för min del. Lite av en tradition att koka sig enbär och vatten och sen dricka eländet som smakar kokt julgran.
Då är det godare att dricka det här 
Jag gillar semester och ledighet för då brukar jag ta ett glas vin vid middagsdags och bara sitta och njuta och se mig omkring. Nu i Varberg kunde jag dessutom njuta av doften av dessa underbara blommor. Men bara kvällstid.....märkligt att man bara känner doften då?? Är de inställda att släppa ifrån sig doft vissa tider på dygnet och hur vet blommorna det???? Jisse nu blev detta stora tankar och funderingar så här tidigt på morgonen.
Underbara kaprifoler....i huset vi hyrde hade en äldre dam bott innan de som ägde huset köpte det och tyvärr så var de flesta blommor utblommade eller överväxta när vi var där. men jag kunde se en hel del och hade jag haft trädgård hade jag nog "snott" med mig några skott.
Denna ros var väldigt vacker men doftlös :(
Men något som vi inte har så många av som det drällde av därnere var ...äckelsniglar. Alltså hur många som helst och man fick se var man gick så man inte klampade på ngn äcklig snigel. På kvällarna kröp flera upp på bron och det var läbbigt. Stackars öde att ha trädgård och odlingar med sådana där varelser.
Nu skall jag strax gå och duscha och göra mig i ordning för arbetet. Kom på att jag inte fått användning av baddräkt på hela sommaren??? men jag skall ju utomlands i slutet av september och då skall jag väl ändå få en chans att få flyta omkring i ngn pool i alla fall. I mitten av september bär det iväg till Prag med goda vänner och det kommer att bli underbart att få se den staden tillsammans med likasinnade.
Jag bara måste få visa er vid ngt tillfälle ngt som skulle göra min mor helt förbluffad.....tog hand om hennes favoritblommor och de lever?????och de blommar??? Skall ta kort så får ni se, jag är helt enkelt stolt att jag fått dem att leva. Knepet??? jag försökte låta bli att bry mig om dem utan gav dem bara lite vatten så där sporadiskt. Jodu mamsen....hoppas att du ser dem.
Nej nu hoppar jag in i duschen...hasta la vista
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela