myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Årets näst sista dag

Publicerad 2015-12-30 08:09:46 i Allmänt,

Ja nu har jag varit borta härifrån i nästan en vecka. Orsaken har varit noll ork över till annat än att hålla mig vaken och upprätt. Förkyld och febrig i kombo med en hel del jobb och lite jul här och där tar på en gammkropp hahhaha Julafton låg jag ner och vilade i omgångar och klev aldrig ur morgonrocken. Juldagen så var det familjemiddag och när kvällen kom så var jag så trött att jag såg en hel del tomtegubbar. Sen var det jobb igen och med en hosta och torr hals så är det ingen dans på rosor. I måndags så hostade jag så mycket att jag behövde spy och sprang genom hela butiken......jobbig att behöva hosta och samtidigt ta in lite luft för att kunna andas. Var lite panikartat ett tag. Gick ner till apoteket och sa hjälp.....de sa att de brukar avråda att ta flera läkemedel samtidigt men nu behöver du det hahhaaha. Så hundralappar senare så har jag tabletter, hostmedicin och sugtabletter i magen. Det blev betydligt bättre och jag kunde fullfölja passet. Men det har varit långa dagar och igår slutade jag kl 5 och var på väg isäng redan vid 18!! Men lyckades hålla ut en stund till. Tack gode gud för att gallerian är stängd på nyårsdagen, för jag behöver en dag i sängen. Sen blir det full fart igen för vi skall inventera. Nästa vecka skall det jobbas och dessutom skall Millan bo hos oss, med allt vad det kommer att innebära. Tur att hon är festlig och ger en hel del energi oxå precis som små ungar brukar göra. Ja detta blev verkligen ett jämmer och bröl inlägg, men det känns bra att få gnälla av sig. Allt känns genast mycket bättre hihihi. Idag så stänger jag och börjar inte förräns kl 10 och det är skönt. Skulle behövt fortsätta med bokföring men orkar inte utan tänker faktiskt sitta här i fåtöljen och slumra. Imorgon är det nyårsafton och efter jobbet blir det umgänge med goda vänner och jag kommer att fullständigt suga i mig alla glada skratt och trevligheter som jag vet att vi kommer att ha. Vilket härligt gäng <3 My är på väg till New York och Mattias till Prag där de kommer att vaka in det nya året 2016. Hoppas att de får vara med om fantastiska upplevelser. My hade bokat en fancy restaurang uppe i ngn skyskrapa vid tolvslaget och jag hoppas att jag får se många bilder sedan. Men nu tills vi höres igen så skall ni ha det så bra .)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela