myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Bra minne men kort....

Publicerad 2015-12-09 07:39:45 i Allmänt,

Igår hade jag ngt som jag ville ta upp här i bloggen och jag minns att jag tänkte att det skall jag skriva upp.....Idag är det puts väck borta och har nu lagt sig ngnstans i hjärnvindlingarna för att vila. Det är faktiskt irriterande hur mycket jag bara glömmer. Fast jag brukar faktiskt ha ett enormt minne åtminstone för småsaker hahaha sådant man absolut inte behöver komma ihåg, det fastnar som ett kletigt tuggummi. Men jag måste ju visa er nästa projekt hahahaa en gång för ca 35 år sedan provade jag och det såg för taskigt ut och nu tada...är det dax igen. Inspirerad av en av mina favvobloggar som oxå provat och det resultatet vart hur fint som helst.
Kollade in lite hur man skulle göra och har fått lite goda råd och tänkte testa igår haaaaahha. Men då var det den där lilla detaljen att när jag tar av mig glasögonen....så ser jag ju inte ahhaaha. Så nu håller jag på att övertala min närmsta närstående hahahaa att hjälpa mig. Status: Inte samarbetsvillig ....Men skam den som ger sig, dit skall dem med eller utan hjälp och resultat därefter misstänker jag. På jobbet var det bara bra och vi hann titta lite på olika broderier som jag tänkt ta in till butiken. Skall bli intressant och se om den produkten kommer att sälja. Att brodera och handarbeta överhuvudtaget är ju lite "poppis" just nu. Vi börjar sälja alltmer garn, så vem vet. Efter jobbet blev jag hämtad och vi styrde direkt hem och maken fixade käk medans jag vattnade blomster och damsugade. Men så upptäckte jag ngt halväckligt, när jag skulle tömma diskmaskinen. Filtren var som lite halvkladdiga, såg rena ut men hade en hinna av ngt fettliknande. Usch då inleddes projekt skura diskmaskinen, fy bubblan så äckligt om diskmaskinen är skitig och där skall det diskas. Sen har jag gjort ngt som kanske inte är så smart.....jag har kastat alla bestick jag inte gillar. Vi gillar ju den här typen av bestick
Med handtag om ni förstår hur jag menar??? men de vi har är oftast billiga skitbestick som håller ett tag och det innebär att vi har flera olika sorter huller om buller. Så för att tvinga mig själv att köpa nytt och bra så har jag nu slängt dem...Har letat och letat och inga bra grejer finns det med tjockare grepp om man inte tänker äta med grillbestick. Så nu ger jag upp men det som stoppat mig är hur förbaskat dyrt det kommer att bli att inköpa nya av bra kvalité. Idag blir det jobb och kl 18 är det bokat julbord På Rex med Janne Bylund som komikerinslag. Hoppas att det blir gott och trevligt. Det lär ni ju annars få höra hahaaha Ha en bra dag .)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela