myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Fredagsmys

Publicerad 2015-12-18 08:35:27 i Allmänt,

Äntligen fredag efter en låååång vecka. Men det blir nog inte alltför mkt mys i afton skulle jag tro. Jag jobbar till kl 20.00 och maken är på galej. Sen så måste jag nog börja lite med löneförberedelser för lönen skall in tidigare i december. Igår innan jobbet så var jag en sväng och fixade lite inför julen. Till julklappsspelet framför allt och nu är det bara att slå in alla klappar som behövs göras. Jag suger på att slå in paket. En egenskap som helt gått mig förlorad, men jag uppskattar verkligen fina paket och speciellt mycket då jag vet hur svårt det är hihihi
Igår så var hela city öppet till kl 21 och det var verkligen ingen folkström utan jag hade i princip dödstråkigt i två timmar. De flesta köpare var män??? lite förvånande då jag trodde det skulle vara mer ungdomar. Fick i alla fall en macka av granncafét så hungrig behövde jag inte vara. Var på teknikmagasinet och köpte mig en festlig tomteluva, som dansar och sjunger. Ja jag vet....är löjlig som ett barn men roligt har jag hahaha. Sätter igång den ibland när vi har barn i kassan och de är helt förstummade. Spelade en trudelutt för "bingolottomicke och han skrattade så han höll på att falla av stolen. Om någon inte vet vem han är, så är den personen inte umebo..... En sann björklöven entusiast som i åratal sålt bingolotter och har en röst som hörs långt....." Köp bingolotter och stöd björklöven...." Men nu till ngt mer allvarligt....vad betyder jul för dig? vad är det första du tänker på? En del tänker tillbaka direkt och minns barndomsjular. En del kanske tänker på det kristna budskapet eller umgänge med familjen eller maten. När jag växte upp var julfirande lika med städning och putsat och skinande. Mamma jobbade oftast på julaftonen och det var ju mest bara hon och jag. Jesus födelse?.. nope det finns med i periferin men symboliserar inte jul för mig. Julmaten...jo det är jul och fixade och trixande med sådant det är julstämning tycker jag. Allt fixande runt omkring tror jag är julen för mig. Julen är helt enkelt ett enda långt förberedande.....jo så är det för mig i alla fall. Så knasigt egentligen hur man förknippar saker. Sommar för mig är tidig morgon, då det är lite morgondagg och alldeles tyst och man kan höra en mus springa i gräset. Att man kan sitta utomhus och ta en rök utan att pälsa på sig en massa. Åh så ljuvligt <3
Tror jag hörde att på måndag vänder det och blir ljusare...det låter väl härligt och då är det bara att ta sig igenom mörka januari och tråk februari. Undra vad jag får för ryck då? Får alltid ngt ryck att tapetsera om eller byta frisyr eller möblera om då....antagligen för att jag skall kunna orka med tråk februari hahhahaha Men nu är i alla fall stunden kommen att göra sig i ordning för dagens race. Säljasäljasälja..... ha det så bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela