myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Jag älskar, älskar ÄLSKAR mina barn

Publicerad 2015-12-12 19:00:03 i Allmänt,

Men jag dyrkar våra barnbarn. I torsdags kom prinsarna och även Milou. Jag hade förmånen att få närvara vid julavslutning med sång och fika på förskolan och sen for vi hem och pysslade. Jätteroligt och mysigt hade vi och sedan blev lillan jättesuperledsen och närmast hysteriskt av att hon skulle hem och inte stanna i Mormors hus....vi fick faktiskt nästan med milt våld på henne overallen och det var inte roligt att tvinga hem henne. Men att få tre små att sova i sängen kunde vara svårt med tanke på att Viggo skulle upp till skolan nästa dag. Sen måste jag säga att det är så roligt med gossarna och de sitter klistrade på mig så att armar och ben somnar hahahha. Gulleprinsarna och mitt hjärtas guld, Och skratta får man minsann mest åt Liam. Tidigt i morse ,vid femtiden så satt han och bajsade och ropade- hallå är det ingen som hör mig? Sen kom han och la sig och började prata om hur kletigt han bajs hade varit .....tills Viggo sa - Sluta prata om ditt bajs....Då sa Liam - Viggo mitt täcke är kallt kan jag få ditt? Nej sa Viggo..tyst.Snälla Viggo kan vi byta? Okej åsså bytte dem men då sa Liam -Du lurade mig Viggo ditt täcke är lika kallt!!!! Tyst sa Viggo. - Du lurade mig Viggo jag skall säga åt mamma och pappa att de skall sälja dig.....Då kunde jag inte hålla mig utan började fnissa och så kröp vi ihop alla tre. Gossarnas föräldrar är nu i London och jag är inte lite avundsjuk på dem. Så fint det skall vara och så kul att få höra hur de haft det när de kommer hem. Nu är gossarna hos sin farmor och de lär ha det väldigt bra där och det är gosigt att får rå om varann. Har dock lovat att Viggo skall få sova över snart och innan jul....undrar hur vi skall hinna men vi får helt enkelt ta oss tid. Men nu tar vi en sötis..
Idag har vi jobbat och det var folk så ini bängen och vi har slagit kassarekord med råge. Så underbar känsla och jag flyger fram på små moln. Nu hoppas vi på folk imorgon oxå. Nu har jag ätit en god middag och tagit ett bad och ett glas vin och mår så där underbart. Julmusik och julmys på gränsen till socker sliskigt hahahaha. Har det rätt bra med andra ord och nu skall vi bara göra klart momsen så är det myskväll bara jag och min kära make. Kanske hyra en film och virka lite? Imorgon börjar vi inte förrän halv tolv så vi har en hel morgon i lugn och ro. Kisse ligger på soffan och är nog nöjd med att få ha det lite lugnt och barnfritt hahaha. Men han vet inte om att vi skall vara kissekattvakt nästa helg. Då kommer lilla Tova som är ett busfrö till kisse och dessutom tjej ;) Kanske han flyttar hemifrån hahaha och bosätter sig i det lilla utehuset vi byggt ute på altanen. Ha det så bra mina underbara vänner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela