myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Lördag 19/12

Publicerad 2015-12-19 08:34:29 i Allmänt,

Ja kan man tänka sig att det är 29 år sedan, som jag var beredd på att sättas igång dvs få dropp som startar igång värkarbete. Hade gått över tiden i 14 dagar och kunde inte sova pga fruktansvärd foglossning. Ut kom det lilla livet och jag måste nog säga att det var en snabb och rätt lätt förlossning. Jag var så lycklig att jag nästan svävade under taket. På den tiden låg man kvar på BB upp mot en vecka men vi skrev ut oss tidigare och lämnade på julaftonen BB lagom till Kalle Anka. Minns BBtiden som jättemysig men när de kom på kvällen och tog med sig barnen till sovsalen så grät jag så mycket att jag fick låna honom en stund till. På julaftonsmorgonen så hade personalen klätt alla de små bebisarna med tomteluvor och satt glitter runt plastbaljorna de låg i. Nu är han en vuxen man, men jag kan se honom som min lille plutt. En älskad son som är precis lika tjurig och envis som sin mor och har engagemang i det han sysslar med. Politiken betyder mycket och kamrater och snöskoter och att resa och se sig omkring i världen. Här är en bild flankerad med damer ett annat intresse som han har.....
Det är visserligen idag som han fyller år men det är imorgon han bjudit in till kaffekalas. Jag jobbar egentligen men ha fixat "avbytare" ett tag. Grattis finaste Mattias <3<3<3 Fick ett julkort som fick mig att vika mig dubbelt av skratt....underbart och fint och så roligt. Skall ta ett kort så får ni se lite senare. Det är av två av våra vänner och en av paren vi firar nyår med. Hahhaah nu blev ni nyfikna va?? Men min telefon/kamera ligger under kudden och just nu vill jag inte störa min sammanboende och stöka runt i sovrummet. men jag lovar :) Jobbet gick finemang och klockan var närmare åtta när jag kom hem och middagen blev ett glas mjölk och en ostmacka. Satte på tv och ett program om hur det är att leva i kanadas skogar rullade på tv medans jag fixade med lite dagskassor. Finns inte på kartan att jag skulle bo så där och tvingas ha plankor med spik på trappan för att hindra björnar att ta sig in....huvva så läskigt. Blev nästan rädd av att bara titta på eländet. Idag blir det fortsatt jobb och jag hoppas att vi orkar fara och handla i afton. Dessutom så måste vi fixa bestick,,,usch så tråkigt och dyrt. Men ett nödvändigt ont om vi inte vill äta med fingrarna eller fortsätta handdiska de få vi har kvar. Nu skall då jag fixa en kopp kaffe till och sedan fortsätta med tråkgöra en liten stund till. Ha en fin dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela