myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Tisdag 15/12

Publicerad 2015-12-15 08:03:02 i Allmänt,

Fatta snart är det julafton och sedan nyår och sen.....trumvirvel....så är det full fart mot våren. Ja vi tänker bort tråkiga och mörka januari och februari. Känns bra att tänka så, då kan jag njuta av julens underbara glans och glitter i lugn och ro.
Jobbet gick bara fint och väl hemkommen vid halv sju så tog jag en filtallrik och började med bokföring och i rena farten pysslade jag med det ända till kl 22. Allt medan gröten svalnade, så den kunde ställas ini kylen. I afton är det styrelsemöte med grötmiddag och det kommer nog bli både mysigt och gott. Djurskyddet var ini butiken igår och jag fick lämna pengar till dem. Skickade med 500:- från egen börs oxå. Har ju en bössa som kunder lägger slantar i och det är så skönt att kunna ge dem ett bidrag ngn gång om året. Hon kunde berätta om att de hade besvär med att fånga en kisse som befinner sig i centrala staden på nätterna och tidig morgon. Ingen har lyckats fånga den ännu, inte ens med fälla. Den ser tydligen förskräckligt mager och eländig ut och mitt hjärta blöder för det lilla livet.
Jag måste säga att djur och barn som far illa stör mig ngt så oerhört att jag vill gråta av bara tanken. Såg veterinärena på tv för ngn vecka sedan och jag var så arg. De hade fått samtal från en stor bondgård med en massa kossor och man sa att de hade stopp i juvrerna och man misstänkte inflammation. Men då säger veterinären att han tycker att ena kossan är svälld där bak.....ja säger den unga tjejen som jobbar som djurskötare. Hon fick kalv för en vecka sedan......Kan jag få undersöka säger han och upptäcker att hela kossans bak är full med var och blod.och det fullständigt skvalar ur den stackars kossan....och hon avlider senare. Hur kan man som djurskötare missa sådant???? Blev så illa berörd R.i.P kossan <3
Sådan här gör att jag kan gladeligen betala mer för mjölken om jag vet att djuren har det bra. Idag blir det arbete och den sista julbeställningen skall göras. Sådant är alltid lite vanskligt för man vill ju inte att varorna skall vara slut och inte heller finnas kvar och säljas på rea. Har fortfarande lite julklappar kvar som skall fixas men det känns som om jag ligge bra till i tid för första gången på åratal. Jag jobbar normalt för första gången på åratal och kommer hem utan att falla ihop och somna där jag sitter. Så skönt att det är svårt att förklara hur skönt hihhihi. Men nu skall denna tant gå och borsta tänderna och kanske dra en kam genom håret. Hoppas att det blir en bra dag och inget brandlarm utlöses som igår. Det händer ju ca 1g/månaden och det blir kallt att stå utomhus och kunderna tappar köpfokus hahaaha inge bra alls. Som tur är är det alltid falsklarm. Ha en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela