myma.blogg.se

En blogg om att leva och komma ur skuggan.

Torsdag ooops höll på skriva onsdag

Publicerad 2015-12-17 09:14:40 i Allmänt,

Åh så himla skönt....trodde jag skulle göra en 12 timmars idag men det behövde jag inte och det är så underbart skönt. Så idag börjar jag inte förräns 11 och stänger klockan 21. Det är shoppingkvällar nu ända tills julafton och det innebär längre öppettider. Jag står i kassan hela tiden och jag blir ganska trött av att stå och le och vara trevlig i sju timmar. Låter kanske konstigt för den som aldrig provat men så är det för mig i alla fall. Men så kommer det en kund då och då som säger att det är så trevlig butik och att jag är glad och trevlig och vips så har det gjort hela dagen. Igår efter jobbet kom lillan och stannade en stund medans hennes mor var på möte. Vi hade det ganska bra och lekte spöken och la pussel..... hmmm jag la pussel medans hon gjorde annat.Upptäckte det var Pretty women på tv och det var riktigt mysigt att se den igen. Jag frös så himlarns mycket att när hon for hem så gjorde jag mig en kopp te och sen kröp jag isäng med två täcken. Antagligen för att jag var trött och nu har jag sovit gott och redo för en ny dag. Såg i tidningen om en man som hade guldglitter i skägget och som verkligen gillade juletiden. Igår på butiken så kom det in en man med skägg och sa att han skulle vara med i en kompistävling. De brukade tävla om vem som är den bästa tomten och han hade aldrig vunnit men nu ville han verkligen vinna. Han hade köpt en ilrosa tomtedräkt och till det ville han ha guld i massor. Så han köpte julgransbollar i guld, guldglitterhårsspray, guldglitter och glitterstick. Så nu hoppas jag att han åtminstone får ett tröstpris på engagemang. Bara älskar när folk vågar ta ut svängarna hahahaha.
Är ni klara med julklapparna? Själv så har jag lite småfix kvar men i princip så är det väl bara julmaten som skall planeras och köpas in. Har hittat engelsk pudding...tror jag??? på konsum, måste kolla men jag hann se en massa förpackningar som det stod cake och pudding på när jag var där för lunchinköp. Den är tänkt till vår australienska gäst som firar jul med oss i år. Har inte så mycket mer att säga just nu, men återkommer väl i morgon hahaah. Ha det så bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela